موفقیت در آزمون تیزهوشان ( از زبان یک تیزهوشانی)

  مقالات دانش آموزان   زمان مطالعه 3 دقیقه  22 / 09 / 1400

5

موفقیت در آزمون تیزهوشان ( از زبان یک تیزهوشانی)

با عرض سلام و درود بر تک تک دانش آموزان سخت کوش و باهوش!!

امروز قصد دارم از تجربیات خودم در آزمون ورودی تیزهوشان مطالبی رو برای شما عنوان کنم. و همانا که زکات علم به نشر آن است..‌‌

اولین نکته ای که درباره قبولی در این آزمون باید دانست٫ تهیه منابع صحیح جهت مطالعه است. در بین دنیای متنوعی از پکیج ها و کتاب ها شما باید تنها منابعی را انتخاب کنید که حداکثر بازدهی و راندمان را داشته باشند.

گزینه های پیشنهادی منابع قبولی در آزمون تیزهوشان::

۱- پکیج های آکادمی تیزهوشان

این پکیج ها قطعا کمک زیادی به شما دانش آموزان برتر در قبولی در آزمون مدارس برتر خواهند کرد. با تدریس خوب آقای حسینی میتوان این پکیج هارا یکی از منابع مورد نیاز برای موفقیت دانست.

۲- کتاب های خیلی سبز ! ( شایدم خیلی زرد … تخخخ)

پیشنهاد من به شما خرید کتاب عربی خیلی سبز٫ ادبیات و ریاضی آن است.

و همچنین کتاب علوم تیزهوشان نهم خیلی سبز جزو کتاب های خیلی خوب در زمینه خودش هست. اما بدانید و آگاه باشید که شیمی و زیست شناسی این کتاب زیاد مفید و کاربردی نیست!! اما در بخش فیزیک باید بگویم این کتاب از شاهکار های زمینه علوم تجربی است. مطالب فیزیک این کتاب حتی در فیزیک سال دهم نیز کاربرد دارند. پس با مطالعه درسنامه های فیزیک این کتاب کمک درسی یک تیر و چند نشان بزنید.

۳- ادبیات موضوعی نشر الگو.

نیاز به گفتن نیست که نشر الگو بهترین کتاب های ادبیات موضوعی را دارد! پیشنهاد من به شما خرید کتاب دستور زبان کنکور و قرابت معنایی کنکور است. که مولف توانمند جناب آقای علیرضا عبدالحمیدی این دسته از کتب را تألیف نمودند( جا دارد در اینجا از ایشان که در این زمینه راهگشا بودند تشکر کنیم)

۴- آخرین پیشنهاد من به بچه های سخت کوش سایت آکادمی تیزهوشان مطالعه کتاب آی کیو دهم ( فقط و فقط بخش اول مربوط به جدول تناوبی و مدل اتمی) است!!

بلی درست شنیدید. خیلی از مطالب مربوط به شیمی که باعث رفع سردرگمی شما میشود در کتاب های کار و کمک درسی نهم موجود نیست. پس با خرید یا لااقل دانلود پی دی اف این کتاب و مطالعه بخش های مربوطه میتوانید موفقیت خود در آزمون های ورودی مدارس برتر را تضمین کنید.

جمع بندی کلی :

۱- قبولی در مدارس برتر ( مانند سمپاد و نمونه دولتی) تضمینی برای موفقیت در کنکور سراسری نیست.

۲- یاد بگیرید که برای اینکه بدانید بخوانید. و همانا که یاد جمله معروف زیر می افتم؛

تو میخواهی بخوانی و من میخواهم بدانم!

۳- حتما در یکی از آزمون های قلمچی٫ گزینه ۲، و گاج شرکت کنید. درصورت عدم توانایی مالی لازم برای شرکت در آزمون های قلمچی میتوانید از گزینه های ارزان تری مانند گزینه دو استفاده کنید. در هر صورت هدف اصلی آشنایی با محیط آزمون است.

 

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر در “موفقیت در آزمون تیزهوشان ( از زبان یک تیزهوشانی)

  1. اسما گودینی می گوید :

    عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه