دلایل قبول نشدن در آزمون تیزهوشان

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 2 دقیقه  13 / 02 / 1399

5

همه ما در زندگی اهدافی را برای خود درنظر میگیریم و در راستای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی های دقیق و تلاش های زیادی را انجام می‌دهیم. به عنوان مثال یکی از بزرگترین اهداف ما در دوران مدرسه، قبولی در تیزهوشان بود که اکثرا با شکست مواجه شد. اما تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که دلایل قبول نشدن در آزمون تیزهوشان چه بوده است؟ چه بسا که قبولی در این آزمون میتوانست زندگی و آینده شما را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کند. به عقیده بسیاری از متخصصان، شکست و عدم موفقیت همواره فرمول مشخصی دارد که در تمامی سنین صدق می‌کند. آیا می‌خواهید دلایل شکست‌تان را بدانید؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید زیرا درنظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم.

چرا در آزمون تیزهوشان قبول نشدید؟

دلایل زیادی برای قبول نشدن در آزمون تیزهوشان وجود دارد، که از جمله آن‌ها عبارتند از؛

* توجیه کردن

بیل گیتس بر این عقیده است که اگر نمیتوانید کاری را به خوبی انجام دهید، حداقل کار ممکن این است که آن را به شکل خوبی به اتمام برسانید. این مسئله در رابطه با برخی دانش‌آموزان نیز صدق می‌کند. آن‌ها همواره برای قبول نشدن در آزمون تیزهوشان و یا اینکه چرا نباید به سراغ انجام کاری بروند دلیل و منطق پیدا می‌کنند. حتی آن را با واقع گرایی اشتباه می‌گیرند. آن‌ها همواره به دنبال راهی می‌گردند تا دلایل خود را توجیه کنند در صورتی که هیچ تلاشی برای انجام آن نکرده‌اند. بهترین درمانی که برای این مشکل وجود دارد این است که قسمت بهانه تراشی مغز را خاموش کرده و موتور فکر و تلاش را دوباره روشن کنید.

* اهمیت ندادن به زمان

تمامی دانش‌آموزان موفق می‌دانند که ارزش زمان بیشتر از پول است. در صورتی که دانش‌آموزان دیگر هیچ اهمیتی برای زمان قائل نیستند و همواره در حال توجه به هر چیزی غیر از زمان هستند. در واقع آن ها این توانایی را ندارند تا زمان خود را با توجه به اهدافشان برنامه‌ریزی کنند. آن‌ها سال به سال قول‌های جدیدی به خود می‌دهند در صورتی که هیچ‌کدام را عمل نمی‌کنند آن هم به این دلیل که حال و حوصله درس خواندن و تلاش برای رسیدن به اهداف را ندارند. این مسئله یکی از اصلی‌ترین دلایل قبول نشدن در آزمون تیزهوشان است. زمانی که شما بتوانید زمان را مدیریت کنید و به کارهای متفرقه نه بگویید، میتوانید گامی مهم در جهت موفقیت بزرگ در جنبه های مختلف زندگی بردارید.

 

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 نظر در “دلایل قبول نشدن در آزمون تیزهوشان

  1. Reza می گوید :

    سلام
    به نظر شما الان که خود سایت سمپاد اعلام کرد که آزمون۵۰درصد نهم و کل هشتمه باید چی کار کنیم الان کسی مه نهم رو خیلی بهتر از هشتم بلده چیکار باید بکنه الان من اقعا علوم هشتم و دروس عمومیش رو بلد نیستم به طوری که بخوام تو آزمون اونا رو امتحان بدم در حالی که نهم رو خیلی خب بلدم
    و الان یکم استرسگرفتم میشه یا اینجا یا در قالب ویس در کانالتون این موضوع رو بررسی کنید

  2. Mahdi می گوید :

    سلام آقای دکتر
    میخواستم بپرسم خوندن کتب تکمیلی تاثیری داره؟
    (من علومش رو دارم میخوتم)

  3. مهدی می گوید :

    سلام آقای دکتر
    ببخشید میخواستم بپرسم خوندن کتب تکمیلی تاثیری داره؟
    (البته من علومش رو دارم میخونم)

  4. محمد می گوید :

    با عرض سلام خدمت آقای دکتر
    ببخشید چند سوال داشتم
    من امسال پایه هشتم هستم و میخوام برای تابستون خودم رو برای تیزهوشان آماده کنم و چند سوال داشتم.
    ۱-من الان یه استراحت یک ماهه برای خودم در نظر گرفتم که هم مقداری درسا ها برام تازگی داشته باشه هم خستگی طول سال از تنم در بره. به نظر شما زمان رو کمتر کنم یا همین یک ماه خوبه یا اصلا در نظر نگیرم؟
    ۲-پیشخوانی دروس نهم رو در نظر بگیرم یا فقط امسال هشتم رو بخونم و درکنارش هر چی میتونم تست بزنم و استعداد تحلیلی کار کنم؟
    ۳-هر روز حدودا چند درس از عمومی ها بخونم به نظر شما؟چند تا از اختصاصی ها؟

  5. حسین می گوید :

    سلام وقت بخیر
    ببخشید به نظر شما میشه کسی از نظر هوش جلو باشه ولی چندان هم درس نخونه یا زیاد تلاش نکنه بتونه از تیزهوشان قبول شه ؟؟ یا اینکه در چند هفته اخر فقط جمع بندی کنه و زیاد هم از نظر درسی خوب نباشه؟
    میشه که که امید داشت و انگیزه خیلی زیاد داشته باشه و واقعا بخواد که قبول شه قبول میشه؟

  6. R.h می گوید :

    سلام
    به نظر شما الان که خود سایت سمپاد اعلام کرد که آزمون۵۰درصد نهم و کل هشتمه باید چی کار کنیم الان کسی مه نهم رو خیلی بهتر از هشتم بلده چیکار باید بکنه الان من اقعا علوم هشتم و دروس عمومیش رو بلد نیستم به طوری که بخوام تو آزمون اونا رو امتحان بدم در حالی که نهم رو خیلی خب بلدم
    و الان یکم استرسگرفتم میشه یا اینجا یا در قالب ویس در کانالتون این موضوع رو بررسی کنید

  7. ernika می گوید :

    سلام استاد خسته نباشید من تمامی پکیج های شما به غیر از زیست رو تهیه کردم و خیلی هم راضی هستم . چند سوال دارم ممنون میشم اگر پاسخ بدید:
    ۱_تاریخ امتحان تیزهوشان دقیقا کی هست؟؟
    ۲_من الان فصل دوم ریاضی و فصل اول شیمی هستم و فیزیک فصل سومم و استعداد تحلیلی فصل ۹ هستم به نظر شما من تا ازمون میرسم تموم کنم ؟؟
    ۳_الان ک کمتر از یک ماه مونده کسانی ک ۵۰% چیز هارو بلدن میتونن با پکیج های خوب صفر تا صد موفق بشوند ؟؟
    ۴_من ک پکیج شیمی و ریاضی رو تهیه کردم چطور میتونم در ازمون ها شرکت کنم ؟؟
    ۵_ لطفا زود ب زود وویس های مشاوره ای بیشتر بزارید من با حرف های شما انرژی بیشتری میگیرم و امیدوار میشم با تشکر فراوان

  8. Bahareh می گوید :

    سلام دکتر حسینی عزیز خسته نباشید ان شاءالله نماز و روره هاتون به درگاه خداوند قبول بشه.
    میخواستم بگم که من توی فروردین یکم درسارو خوندم برا تیز هوشان با پکیجاتون ولی یه دفه و خیلی ناگهانی امیدمو از دست دادم ولی الان دوباره به خودم اومدم و شروع کردم به جدی درس خوندن.به نظرتون با این شرایط میتونم برسم به ازمون و همه چیرو بخونم؟بعد یه سوال دیگه هم داشتم که مدارس کی باز میشه و امتحانات ترم چجوری برگزار میشه؟
    سپاس از همه زحماتی ک برای ما دانش اموزا میکشین????

  9. ernika می گوید :

    سلام استاد خسته نباشید امروز ۱۴ ام هستش و من ۲ فصل ریاضی و ۱ فصل شیمی رو تموم کردم و تمامی پکیج های شما غیر از زیست رو دارم . من علاقه ی شدیدی ب قبولی در ازمون تیزهوشان دارم اما هم انگیزه ام را از دست دادم و هم وقتی ب دانش اموزان زرنگ کلاسمون نگاه میکنم حس میکنم ک من نمی تونم تیزهوشان قبول شم و اینکه من خیلی استرس دارم و نمی تونم تمام حواسم رو متمرکز کنم اگه راهکاری جلوی راهم بگذارید ممنون میشوم و من خیلی سپاس گزارم بابت اینکه با پکیج های خوبتون اشنا شدم