ویژگی‌های بهترین آزمون آزمایشی تیزهوشان

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  18 / 04 / 1398

5

ابتدا فیلم زیر را با دقت مشاهده کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت دانش‌آموزان در آزمون تیزهوشان می‌شود، آزمون‌های درست و اصولی به سبک آزمون تیزهوشان است. یک آزمون خوب و معتبر باید دارای چند ویژگی بسیار مهم باشد. اگر هر کدام از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد می‌تواند مشکلات متعددی را برای دانش آموز بوجود بیاورد. در این مفاله می‌خواهم در مورد بهترین آزمون آزمایشی تیزهوشان صحبت کنم. حتما تا انتهای مطلب را مطالعه کنید

ویژگی‌های بهترین آزمون آزمایشی تیزهوشان چیست؟!

۱. بودجه‌بندی حرفه‌ای

List free iconیکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آزمون بودجه‌بندی است. بودجه‌بندی درست باعث می‌شود که دانش‌آموز هدفمند عمل کند و طبق یک برنامه درست درس بخواند. بودجه‌بندی می‌تواند مانند یک مشاور الگوی درس‌خواندن درست را برای دانش‌آموز ترسیم کند. پس اگر آزمونی با بودجه‌بندی نامناسب دیدید اصلا فکرش را هم نکنید!

 

۲. سوالات استاندارد

Request free iconاهمیت سوالات استاندارد از هیچ کسی پوشیده نیست. قطعا آزمونی که سوالات غیراستانداردی دارد می‌تواند به دانش آموز آسیب بزند. چه سوالات ساده زیادی داشته باشد چه سوالات فوق‌العاده سخت. مهم این است که آزمون الگوی سوالی منظم و درستی داشته باشد و تا حد ممکن در طول آزمونها باعث پیشرفت و ارتقا دانش‌آموز شود. هر چه روند سوالات بیشتر به آزمون تیزهوشان نزدیک باشد بهتر است.

 

۳. پاسخنامه اصولی

List free iconیکی دیگر از ویژگی‌های بهترین آزمون آزمایشی تیزهوشان پاسخنامه درست و اصولی است. در پاسخنامه باید علت غلط ودن سایر گزبنه‌ها بیان شده باشد و همچنین راه‌های خلاقانه حل سوال هم به دانش‌آموز بیاموزد. اگر آزمونی سوالات خوبی داشته باشد اما پاسخنامه مناسبی نداشته باشد مفید نخواهد بود.

 

۴. جامعه آماری قابل قبول

Networking free iconیکی از دلایلی که دانش اموزان در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنند، محک زدن خودشان در برابر سایر رقباست. پس یک آزمون آزمایشی خوب باید جامعه آماری قابل قبولی داشته باشد تا بتواند باعث انگیزه و تلاش بیشتر دانش‌آموز بشود. البته به این نکته توجه داشته باشید که این مورد به مراتب از سایر موارد کم‌اهیمت تر است. چون در بسیاری از آزمونهایی که جامعه آماری بالا دارند، تقلب‌های زیادی صورت می‌گیرد (مثلا سوالات فروخته می‌شود و …) و نمی‌تواند به خوبی بیانگر عملکرد دانش‌آموز باشد و یا حتی باعث افسردگی می‌شود.

۵. پشتیبانی حرفه‌ای

Classroom free iconپشتیبانی پس از آزمون بسیار اهمیت دارد. شما باید پس از آزمون نکات زیادی را در مورد آن بدانید؛ مثلا باید بدانید چه نیپ سوالاتی جدید هستند، چه سوالاتی دام‌دار بوده است، چه سوالاتی ممکن است در آزمون تیزهوشان مطرح شود، برای آزمون آینده چطور برنامه‌ریزی کنید و … . تمام این موارد باعث می‌شود که شما هرفمندتر از قبل تلاش کنید و بتوانید روز به روز نتیجه بهتری بگیرید.

 

همچین آزمونی کجا پیدا می‌شود؟!

Trophy free iconبا افتخار اعلام می‌کنیم که آکادمی تیزهوشان برای کمک به دانش‌آموزان و راحتی آنها، اقدام به برگزاری آزمونهای آزمایشی بصورت آنلاین کرده است. این آزمونها تمام ویژگی‌های بالا را به همراه چندین ویژگی جانبی دیگر پوشش داده‌اند. نکته مهم این است که دانش‌آموزان در هر کجای ایران می‌توانند در آزمونها شرکت کنند. با لپ‌تاپ، رایانه، تبلت و حتی موبایل! و این به نحوی به دانش‌آموزان تمام مناطق ایران (از جمله مناطق محروم) کمک می‌کند.

هزینه شرکت در این آزمونها فوق‌العاده پایین بوده و پشتیبانی و خدمات جانبی آکادمی تیزهوشان بسیار زیاد می‌باشد تا تمام دانش‌اموزان با هر وضعیت مالی بتوانند در آنها شرکت کنند. این آزمونها شامل ۱۰ آزمون مرحله‌ای و ۵ آزمون جامع به سبک تیزهوشان هستند که داوطلب را به مرور برای موفقیت و قبولی در آزمون اصلی آماده می‌کنند.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 نظر در “ویژگی‌های بهترین آزمون آزمایشی تیزهوشان

  1. امیر سالار می گوید :

    سلام استاد
    آزمون های گاج برای تیزهوشان بهتر است یا قلمچی؟
    با توجه به اینکه جامعه آماری قلمچی بیشتر ولی در سالهای اخیر سوالات گاج شبیه تر به تیزهوشان بود

  2. Reza می گوید :

    سلام استاد
    ببخشید میخواستم بدونم اول ما انتخاب رشته میکنیم بعد آزمون تیزهوشان می‌دیم یا نه
    بعد اگه جواب نه باشه من که می‌خوام رشته ریاضیو انتخاب کنم باید زیستم بخونم؟؟؟

  3. محمدرضا می گوید :

    سلام استاد
    ببخشید میخواستم بدونم اول ما انتخاب رشته میکنیم بعد آزمون تیزهوشان می‌دیم یا نه
    بعد اگه جواب نه باشه من که می‌خوام رشته ریاضیو انتخاب کنم باید زیستم بخونم؟؟؟

  4. sina. R می گوید :

    سلام استاد خسته نباشید .
    ممنون از مطالب خوبتون.
    من یک سوال داشتم میخواستم بدونم همزمان که داریم زیست و ریاضی میخونیم. کتاب تست هم داشته باشیم ؟ یا نه ؟!

  5. Mohammad می گوید :

    سلام و وقت بخیر خدمت دکتر حسینی
    دکتر میتونین بودجه بندی آزمونارو تو کانال بزارین تا ما راحت تر برای خرید این آزمون اقدام کنیم؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      بودجه‌بندی‌های آزمونها صرفا برای افرادی که خریداری کردن ارسال میشه. چون دیده شده برخی از مشاورین با دریافت مبالغی دقیقا همین بودجه‌بندی رو به عنوان برنامه‌ریزی به دانش‌آموزان دادند. البته ذکر کنم شما با ثبت‌نام توی آزمونها و حتی شرکت در مرحله اول، اگر رضایت نداشتید می‌تونین کل وجهتون روپس بگیرید 🙂
      همه تلاشمون رو می‌کنیم که هیچ جای نگرانی برای شما نباشه
      موفق باشید

  6. Mohammad می گوید :

    سلام و وقت بخیر خدمت دکتر حسینی
    دکتر میتونین بودجه بندی آزمونارو تو کانال بزارین تا ما راحت تر برای خرید این آزمون اقدام کنیم؟!