روش ‌های قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  15 / 05 / 1399

5

بسیاری از ما در دوران مدرسه بارها از جانب خانواده‌ خود تحت فشار بوده‌ایم تا در آزمون تیزهوشان رتبه بالایی بدست آوریم و در مدرسه فرزانگان مشغول به تحصیل شویم. بسیاری از ما این فشارها را نادیده گرفته ایم و بسیاری دیگر خودمان علاقمند به تحصیل در این مدارس بوده‌ایم. میدانید که این مدارس از معلمانی نمونه برخوردار بوده و با مدرسه‌ی مجهز خود تلاش می‌کند تا دانش آموزانی آینده دار را به جامعه تحویل دهد. اما تاکنون فکر کرده اید که روش های قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟ چگونه میتوانیم در آزمون تیزهوشان مقطع نهم به دهم رتبه قبولی بدست آوریم؟ در ادامه این مقاله توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

روش های قبولی در آزمون تیزهوشان را بشناسید

همانطور که گفته شد امروزه روش های قبولی در آزمون تیزهوشان توسط موسسه های مختلف مطرح می شود، اما مسئله اینجاست که برخی موارد در تمامی آن ها یکسان می باشد. از جمله این روش ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

* پیش خوانی کردن

شاید باور این مسئله کمی سخت باشد که روخوانی کردن دروس تا چه اندازه میتواند شما را از سایر دانش آموزان پیش بیاندازد. یکی از روش های قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم پیش خوانی دروس آن هم قبل از کلاس درس است. زیرا با انجام این کار زمانی که معلم تدریس را آغاز می‌کند مطالب برای شما آسان بوده و اگر ابهامی وجود داشته باشد با مطرح کردن سوال میتوانید آن را برطرف نمائید.

همین روند به ظاهر ساده کمک می‌کند تا با دقت بیشتری به دروس گوش دهید و تمرکز بیشتری در کلاس داشته باشید. پس پیش خوانی را نادیده نگیرید.

* خودباوری را افزایش دهید

این مسئله را نمیتوان کتمان کرد که برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای باید به خودتان و البته توانایی هایتان ایمان داشته باشید. باید تلاش کنید که هر روزه یک قدم جلوتر از دیروز خود باشید و به طور مداوم آن را تکرار کنید. به عنوان مثال امروز سعی کنید یک ساعت بیشتر از دیروز درس بخوانید.

* به روش درس خواندن خودتان ایمان داشته باشید

همواره هر دانش آموزی روحیات و اخلاقیات متفاوتی با شخصی دیگر دارد و این مسئله در نحوه چگونگی درس خواندن او نیز تاثیر می گذارد. پس میتوان گفت که یکی از روش های قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، تکیه به روش درسی خودتان است. شاید شما با یادداشت برداری یا خلاصه نویسی دروس را بهتر از همیشه به خاطر خود بسپارید. و یا خواندن دروس با صدای بلند باعث شود آن ها را راحت تر در ذهن تان بسپارید.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر در “روش ‌های قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

  1. امیرحسین نعمتی می گوید :

    سلام استاد خسته نباشید ، میخواستم بدونم بهترین منابع برای دهم تجربی چین ؟ دروس اختصاصی (شیمی فیزیک زیست ریاضی) رو بگین لطفا

  2. مهسا می گوید :

    سلام استاد خسته نباشید ، میخواستم بدونم بهترین منابع برای دهم تجربی چین ؟ دروس اختصاصی (شیمی فیزیک زیست ریاضی) رو بگین لطفا