شیمی تیزهوشان نهم | تشخیص گروه و تناوب عنصر با دست

  آموزشی, مقالات   زمان مطالعه 2 دقیقه  23 / 04 / 1399

5

یکی از مباحث پایه‌ای شیمی، تعیین گروه وتناوب عناصر مختلف است. در این ویدیو شما با نحوه تعیین گروه و تناوب عناصر به کمک دست، آشنا میشین و میتونین بسیاری از سوالات رو به راحتی پاسخ بدین. قبل از آموزش این روش بهتر است که شما با مفهوم گروه و تناوب آشنا بشین. هر سطر از جدول مندلیف بیانگر یک دوره یا تناوب است که تعداد سطوح انرژی دارای الکترون را تعیین میکند. توجه داشته باشید در جدول مندلیف با حرکت از بالا به پایین، طول دوره و در نتیجه تعداد سطوح انرژی دارای الکترون افزایش می‌یابد. ستون‌های جدول مندلیف بیانگر گروه یا عناصر هم‌خانواده هستند که تعداد الکترون‌ها در خارجی‌ترین لایه آنها با یکدیر برابر و در نتیجه معمولا عناصر هم گروه رفتار مشابهی از خود نشان می‌دهند.

فیلم زیر را کامل و با دقت تماشا کنید

این آموزش، بخش کوچکی از پکیج صفر تا صد شیمی بود! این مجموعه منبعی جامع است که شما را از هر منبع و کلاسی بی نیاز می کند و به راحتی می توانید به درصد بالایی در درس شیمی برسید. حتی اگه هیچ چیزی از شیمی نمی‌دونید! 

این مجموعه شامل آموزش مفهومی، بررسی خط به خط کتاب درسی و آموزش تکنیک‌های تست زنیه و توی یه مدت کوتاه شما رو کاملا متحول می‌کنه. اگه می‌خوای به چیزی که دوست داری برسی از همین امروز شروع کن!

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر در “شیمی تیزهوشان نهم | تشخیص گروه و تناوب عنصر با دست