بهترین برنامه‌ریزی برای قبولی در تیزهوشان

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  09 / 02 / 1399

4.7

همه ما میدانیم، برنامه‌ریزی تا چه اندازه در رسیدن به اهداف و موفقیت تاثیرگذار است. این مسئله خصوصا برای دانش‌آموزانی که خود را برای آزمون تیزهوشان و یا کنکور آماده می‌کنند بسیار حائز اهمیت است زیرا آینده‌شان به این آزمون وابسته‌ست. حال اگر درنظر دارید که برنامه‌ریزی برای قبولی در تیزهوشان انجام دهید باید به شما بگوییم که برنامه‌ شما باید انعطاف‌پذیر باشد یعنی اینکه درس‌خواندن آن هم از صبح تا شب نه تنها شما را خسته می‌کند بلکه باعث می‌شود هیچ‌کدام از مفاهیم را متوجه نشوید. حتی اگر به هر دلیلی نتوانید برطبق برنامه پیش بروید از برنامه عقب مانده و کل برنامه‌ریزی بهم می‌ریزد. از همین‌رو در نظر گرفتن زمان استراحت و تفریح در برنامه‌ روزانه‌تان بسیار اهمیت دارد. زیرا عقب ماندن در برنامه را می‌توانید در این ساعات جبران کنید. از همین‌رو، در ادامه توضیحاتی در راستای برنامه‌ریزی صحیح آزمون تیزهوشان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.
چگونه در برنامه‌ریزی برای قبولی در تیزهوشان موفق عمل کنیم؟
با توجه به این مسئله که برنامه‌ریزی برای قبولی در تیزهوشان یکی از اصول مهم موفقیت در تیزهوشان به حساب می‌آید، مطمئنا آگاهی از ویژگی‌های آن کمک خواهد کرد تا تصمیمات بهتری را اتخاذ کرده و در مسیر درست حرکت کنید.
۱. داشتن برنامه‌ریزی هفتگی
هیچگاه این مسئله را فراموش نکنید؛ برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت به هیچ عنوان نمیتوانند به شما نه برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نه در آزمون کنکور و دروس امتحانی مدرسه کمک کنند. تمامی مشاوران و متخصصان به ایمان دارند که بهترین مدت برای برنامه‌ریزی، یک هفته است.
۲. مدرسه را جدی بگیرید
هیچ‌گاه به این مسئله فکر نکنید که در خانه دروس را می‌خوانیم و برای امتحان در مدرسه حاضر می‌شویم. هرچقدر هم که سطح کلاستان پایین باشد باز هم نباید جادوی یادگیری درس در مدرسه و از زبان معلم را نادیده بگیرید. شما باید پس از مدرسه بلافاصله همان دروس را بخوانید تا در حافظه بلند مدت شما ذخیره شود. انجام این کار به نوعی برنامه‌ریزی برای قبولی در تیزهوشان به حساب می‌آید.
۳. یادداشت برداری کنید
تا حد امکان سعی کنید که در زمان مطالعه و حتی خواندن کتاب‌های آموزشی و البته در زمان تدریس معلم از نکات کلیدی و مهم یادداشت‌برداری کنید و هر از چندروز یکبار آن‌ها را مرور کنید. انجام این کار کمک می‌کند تا مطالب در ذهن‌تان به ثبت برسد. البته نباید فراموش کنید که زمان زیادی ندارید تا به طور مداوم دروس را دوباره بخوانید.
۴. درس‌ها و نکات را مرور کنید
یکی از راهکارهایی که در برنامه‌ریزی برای قبولی در تیزهوشان وجود دارد این است که حتما در برنامه هفتگی‌تان یک روز را ( به عنوان مثال؛ آخر هفته ) به مرور نکاتی که یادداشت کرده‌اید، اختصاص دهید.
۵. شرکت در آزمون
برای اینکه بتوانید در آزمون نهایی سربلند شوید باید کتاب تست‌های مختلفی را حل کنید و یا در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید. این کار کمک می‌کند با جو حاکم بر آزمون آشنا شده و حدود سوالاتی که در این آزمون طرح می‌شود را بشناسید.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 4.7 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 نظر در “بهترین برنامه‌ریزی برای قبولی در تیزهوشان

  1. Reza می گوید :

    سلام استاد اگه از الان یعنی اواسط اردیبهشت شروع کنیم قبول میشیم؟اگه میشه یه برنامه بدید

  2. کیوان می گوید :

    سلام آقای دکتر ممنون از سایت عالیتون
    ببخشید یه سوال دارم ممنون میشم جواب بفرمایید
    من کلا از یه انتشارات تمام کتاب کتاب هامو خریدم مثلا هم تست علوم هم تست ریاضی هم کتاب تست جامع هم استعداد تحلیلی
    بنظر شما این ضرری نداره؟
    ممنون اگر جواب بدین
    خسته نباشید

    • آکادمی تیزهوشان می گوید :

      سلام ممنونم از لطفت
      کیوان جان مشکلی نداره اکثرا کتابهای بازار مشابه هستند و تفاوت آنچنانی ندارن

  3. دانیال می گوید :

    سلام ببخشید من تو آزمونای آزمایشی شرکت می کنم ولی شما خودتون گفتید جند منبعی نشید و‌ اکه ممکنه بک کتاب تست رو چند بار‌حل کنید بعد الآن گفتید باید کتاب های تست مختلف حل کنید!!من گیج شدم
    بک مشکل دیگه هم دارم و اون این هست که من جواب سؤالات زیاد یادم میمونه و اگر بخوام چند بار حل کنم ممکنه بی فایده باشه؟آیا به نظر شما حل کتاب تکراری بیشتر مفیده یا کتاب جدید؟راهنمایی کنید ممنون میشم

  4. دانیال می گوید :

    سلام من الان پکیج ریاضی رو تونستم فصل های ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ رو با تست حل کنم به نظر شما الان دوره کنم

  5. هستی می گوید :

    سلام وقت بخیر استاد اون فایلی رو که در دروس شیمی و زیست میگید که به صورت یه فایل هایی که مطالب بیشتری داره در دی وی دی هستش من ندارم

  6. امیرحسین میرجلیلی می گوید :

    سلام استاد اگه از الان یعنی اواسط اردیبهشت شروع کنیم قبول میشیم؟اگه میشه یه برنامه بدید

  7. ابوالفضل حاج ابراهیمی می گوید :

    آقای حسینی سلام. خسته نباشید.
    ببخشید میخواستم بپرسم که قیمت احتمالی این پکیج لقمه آخر شما چند هست؟ و اینکه من تا به حال هیچ یک از پکیج هایه شما را مورد استفاده قرار ندادم میخواستم ببسنم که اگه با این پکیج شروع کنم آیا میتونم نتیجه بگیرم؟

  8. مهدی رستمی می گوید :

    سلام
    مثلا خود شما یک هفته هست گفتید میخوام برناه ریزی انجام بدم ولی هیچ خبری نشد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. دانیال می گوید :

    سلام من از هفت صبح تا ۱۲ ظهر ریاضی می خونم وبعد تا ۴ علوم می خوانم وبعد تا ساعت ۷ درس های عمومی می خوانم به نظر شما برنامه من خوب است یا نه ؟

  10. & می گوید :

    سلام
    چند روز پیش گفتین طی ۱/۲روز آیندش یه برنامه می دین و همه رو دسته بندی و بررسی می کنید
    چی شد پس
    انجام نمیدین؟؟؟