نکاتی مهم برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  24 / 03 / 1399

4.9

تاکنون برای شما این اتفاق رخ داده که در شب امتحان ریاضی، نگاهی به برگه نمونه سوال امتحانی سال‌های گذشته بیاندازید و ببینید که از ۱۰ سوال موجود تنها قادر به حل کردن تنها ۲ سوال هستید؟ این یک اتفاق فاجعه‌‌آمیز و دلهره آور است که تقریبا برای اکثر افراد رخ داده است. هر چند که اکثرا توانسته‌ایم نمره قبولی را بگیریم و کارمان به امتحانات شهریور نکشد. اما هیچکس دوست ندارد آن دلهره و عذاب را برای سه ماه دوباره تحمل کند. اینجاست که نقش مهم معلم ریاضی احساس می‌شود. درواقع حتی این معلمان در ایجاد احساسات مثبت و منفی نسبت به درست ریاضی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. زمانی که یک معلم بتواند با رفتار و آموزش حرفه‌ای خود کاری کند تا درس ریاضی همچون سایر دروس راحت و ساده و کم اهمیت شود شاگردان کمتر احساس ناتوانی می‌کنند. در غیراینصورت به سراغ معلم خصوصی می‌روند.

اگر به آمار نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که بیش از ۵۰درصد دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با مشکلات اساسی و جدی در درس ریاضی روبرو می‌شوند. اصلی‌ترین دلیل آن ضعیف عمل کردن آموزش و پروش و سیستم نظارتی بر عملکرد مدارس و معلم‌هاست. با این تفاسیر آن دسته از دانش‌آموزانی که در درس ریاضی مشک ریاضی دارند تکلیفشان چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

نکاتی که نشان میدهد معلم خصوصی شما حرفه ای است

مهم ترین مسئله‌ای که نشان میدهد معلم خصوصی ریاضی شما حرفه‌ای‌ست، در اختیار داشتن فن بیان بالا و توانایی زیاد در انتقال مفاهیم ریاضی است. یک معلم ریاضی زمانی میتواند بگوید که در کار خود موفق است که نسبت به جدیدترین مطالب آگاهی داشته باشد و نکات و متدهای روز دنیا را بشناسند. البته عواملی در این راستا کمک کننده است:

* سابقه و پیشینه تدریس

دقت داشته باشید که تنها معلمانی که سابقه تدریس در آموزش و پرورش را دارند دلیل بر حرفه‌ای بودن و خوب بودنشان نیست. چه بسا که معلمانی کلاس های خصوصی برگزار می‌کنند و در تعداد جلساتی کوتاه‌تر میتوانند نیاز دانش‌آموز را برآورده سازند. البته نمیگوییم سابقه و پیشینه تدریس معلم خصوصی را نادیده بگیرید اما نباید آن را ملاک اصلی انتخاب خود قرار دهید.

* نظرات شاگردان قبلی

حتی زمانی که تصمیم میگیرید تا یک خرید آنلاین انجام دهید، باز هم بررسی‌های ویژه‌ای را بر روی مشخصات محصول و البته نظرات کاربران انجام می‌دهید. این مسئله در رابطه با انتخاب معلم خصوصی ریاضی نیز صدق می‌کند. این بررسی‌ها به شما کمک می‌کند تا نسبت به توانایی ها و مباحثی که معلم مورد نظر بر روی آنها کار میکند و نظارت دارد آگاه شوید.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 4.9 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 نظر در “نکاتی مهم برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی

  1. Reza می گوید :

    خیلی خیلی ممنون از زحماتتون ?

    خیلی مطالب خوب و عالی هستند

    خیلی خیلی ممنون ❤️
    تشکر ?