نکاتی برای افزایش یادگیری دانش آموزان

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  10 / 04 / 1399

5

زمان زیادی به آزمون تیزهوشان باقی نمانده است و همچنان بحث در رابطه با تیزهوشان و دروس امتحانی و سوالات و تست ها حسابی داغ است. دانش آموزان زیادی از کورس رقابت عقب مانده‌اند و اطمینان دارند که نمیتوانند در این آزمون موفق شوند و افراد زیادی نیز در نیمه راه هستند و همچنان کور سوی امیدی برای آنان روشن است. دلایل زیادی وجود دارد که دانش آموزان را از مسیر موفقیت در آزمون تیزهوشان دور می‌کند اما یکی از بارزترین و بزرگترین معضلات موجود، ضعف در یادگیری دانش آموزان است. اگر آنها بتوانند این معضل را حل کنند تا حدود زیادی به موفقیت نزدیک خواهند شد. اما برای اینکه این ضعف را پوشش دهید باید به نکاتی توجه داشته باشید. در ادامه این مقاله شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

راه های افزایش یادگیری دانش آموزان

همانطور که گفته شد نکات و راهکارهای زیادی برای از بین بردن ضعف یادگیری دانش آموزان وجود دارد. از جمله این راهکارها عبارتند از؛

* حضور در کلاس درس

هیچ اهمیتی ندارد که در کلاس مجازی حضور می‌یابید یا به صورت فیزیکی در کلاس درس می‌نشینید در هر صورت شما موظفید تا دروس تعلیم داده شده را بیاموزید. درواقع این حضور در کلاس کمک می‌کند تا نسبت به هر نکته ای که در کلاس گفته می شود آگاه شده و پس از بازگشت به منزل و مرور آن‌ها، نکات موجود را ملکه ذهن خود کنید.

* نظم داشته باشید

اگر یادداشت هایی را که در کلاس درس برمیدارید تایپ کرده و در دفتری نگهداری کنید در پایان و در زمان امتحانات متوجه خواهید شد که نکات بسیار زیادی وجود دارد که خارج از کتاب بوده و به شما در اخذ نمره مطلوب کمک خواهد کرد.

* به زمان اهمیت دهید

اگر باید در کلاسی حضور به عمل آورید، تلاش کنید کمی زودتر در کلاس حاضر باشید، میز خود را مرتب کرده و قلم و کاغذ را در نزدیکی خود قرار دهید. برای تقویت یادگیری دانش آموزان باید تمام حواس حین حضور در کلاس متوجه کلاس و حرف های معلم باشد. به عبارت ساده‌تر؛ تمام مواردی که منجر به حواس پرتی‌تان میشود را از خود دور کنید و زمان حضور در کلاس را ارج بنهید.

* شیوه یادگیری خود را بشناسید

تاکنون فکر کرده‌اید که کدام شیوه یادگیری دانش آموزان بهتر است؟ آیا دیداری، شنیداری یا حرکتی بهتر است؟ اگر دانش آموزان بدانند کدام شیوه یادگیری برایشان بهتر است حتی میتوانند در ماشین و در ترافیک نیز به سی دی های آموزشی گوش دهند. حتی آن دسته از افرادی که شیوه یادگیری آنها خواندن است میتوانند در حین ورزش و یا پیاده روی نیز کتاب های آموزشی را بخوانند. همچنین بد نیست از خودشان بپرسند که در سکوت بهتر یاد می‌گیرند یا وقتی با آهنگ پس‌زمینه درس می‌خوانند؟ اگر بدانند چه شیوه‌ای در یادگیری‌شان مؤثرتر است، حتما بهتر جواب خواهند گرفت.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 نظر در “نکاتی برای افزایش یادگیری دانش آموزان

  1. آرزو می گوید :

    سلام
    چه جوری بفهمم شیوه یادگیری ام چیه ؟
    من عادت کردم تو آرامش مطلق بدون وجود چیز هوایی که حواسم رو پرت کنه درس بخونم
    ولی نمی‌دونم روش یادگیری ام چه جوریه ؟
    ممنون

  2. حسین فصیحی می گوید :

    سلام
    چه جوری بفهمم شیوه یادگیری ام چیه ؟
    من عادت کردم تو آرامش مطلق بدون وجود چیز هوایی که حواسم رو پرت کنه درس بخونم
    ولی نمی‌دونم روش یادگیری ام چه جوریه ؟
    ممنون

    • آکادمی تیزهوشان می گوید :

      سلام
      چطور مطالب رو بهتر و سریعتر متوجه میشین با خوندن کتاب؟ نت برداری؟ فیلم آموزشی دیدن و یا ………..

  3. امیر می گوید :

    سلام آقای حسینی
    ببخشید آقای حسینی امسال سطح سوالات آزمون نمونه دولتی چگونه خواهد بود؟

  4. بهار روح افزا می گوید :

    سلام ممنونم استاد از بابت این مقالتون عالی بود????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  5. مصطفی قاسم‌زاده می گوید :

    با سلام؛
    ببخشید آقای دکتر حسینی اگر از امروز و فردا بطور جدی شروع به درس خوندن در سطح تیزهوشان کنیم، آیا امکان قبولی در تیزهوشان وجود داره؟! چند درصد امکانش هست؟!
    بنده همه‌ی پکیج‌هاتون رو دارم بجز لقمه‌ای آخر.

  6. بازدید کننده سایت می گوید :

    به نظر شما وقتی انرژی اتمی قبول بشیم تیزهوشان رو به احتمال چند درصد قبول میشیم