چطور دروسی را که دوست نداریم بخوانیم؟

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  11 / 03 / 1399

5

این مسئله را نمی‌توان کتمان کرد که یکی از مهم‌ترین، موثرترین و جدی‌ترین عاملی که باعث می‌شود دانش‌آموزان به سراغ درس خواندن و شرکت در آزمون تیزهوشان بروند، علاقمندی است. این علاقه زیاد است که شما را به سمت کار و یا مطالعه سوق می‌دهد. زمانی که شما به چیزی علاقمند باشید به صورت ناخودآگاه به سمت آن کشیده می‌شوید و به طرز شگفت‌انگیزی آن را به بهترین نحو ممکن به سرانجام می‌رسانید. اما زمانی که حضور شما در یک آزمون اجباری می‌شود دیگر علاقمندی شما اهمیت پیدا نمی‌کند زیرا در هر صورت باید دروسی را بخوانید که کشش و علاقه زیادی به آن ندارید. اما خوشبختانه امروزه راهکارهایی وجود دارد که به ما میگوید چطور درس‌هایی که دوستشان نداریم را بخوانیم. این سوال در ذهنتان ایجاد شده که این راهکارها کدام‌اند؟ با ما همراه باشید.

چکار کنیم تا درس‌هایی را که دوستشان نداریم را بخوانیم؟

نکته‌ای که وجود دارد این است؛ شما به راحتی می‌توانید علاقمندی را در خود به وجود آورید و یا آن‌ها را از بین ببرید. هر چند انجام این کار کمی زمان‌بر است اما غیرممکن نیست. برخی از راهکارهایی که به شما می‌گوید چگونه درس‌هایی که دوستشان نداریم را بخوانیم را خدمت شما معرفی می‌کنیم؛

* موفقیت را تجسم کنید

بسیاری از ما زمانی که به خواندن یک درس علاقمند نیستیم، همواره خود را شکست‌خورده می‌دانیم و به این نتیجه می‌رسیم که خواندن ان فایده‌ای برای ما ندارد زیرا در هر صورت نمی‌توانیم موفق شویم. برای غلبه بر این باور در وهله اول باید آن را به موفقیت تغییر دهید. شما همواره باید تجسم کنید که در بهترین حالتی قرار دارید که پس از خواندن آن درس نصیب شما می‌شود. فکر کردن به موفقیت شما را به شور و ذوق می‌آورد و عاملی محرک برای خواندن هر چه بیشتر آن درس می‌شود.

* برنامه‌ای صحیح و سبک داشته باشید

یکی از مواردی که به شما در برطرف کردن مشکل؛ چطور درس‌هایی که دوستشان نداریم بخوانیم کمک کند، داشتن برنامه‌ای صحیح و سبک است. درواقع شما هیچ‌گاه نباید به سراغ خواندن حجم زیادی از دروسی بروید که هیچ‌علاقه‌ای به آن ندارید. مطمئن باشید که در همان ابتدای کار خسته و دلزده خواهید شد. همچنین در ساعات اولیه باید مدت زمان کمی را به خواندن این دروس اختصاص دهید. نهایت ۱۰ دقیقه. این مسئله را هیچ‌گاه فراموش نکنید که همگی با تلاش به خواسته‌ها و اهداف‌شان می‌رسند اگر میخواهید در آزمون تیزهوشان قبول شوید و همواره از شما به عنوان استعدادهای درخشان یاد کنند باید حتی برخلاف میل و عقیده‌های خودتان به سختی تلاش کنید.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر در “چطور دروسی را که دوست نداریم بخوانیم؟

  1. اریا می گوید :

    با سلام
    اقای دکتر شما یک هفته ی پیش گفتیدکه درارتباط با تاغیرات تیزهوشان صحبت می کنید ولی نکردید .
    چرا وعده الکی میدید؟
    پس چی شد.؟