تاثیر استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  18 / 05 / 1399

5

قبولی در آزمون تیزهوشان آن هم در مقطع نهم به دهم را میتوان یکی از مهم‌ترین آرزوهای دانش‌آموزان درسخوان و علاقمند به تحصیل دانست. آن‌ها همواره با درس‌ خواندن و بهره‌گیری از تکنیک‌ها و راهکارهای مختلف تلاش می‌کنند تا قبولی در آزمون تیزهوشان را تجربه کنند. اما آیا میدانید که چه منابعی برای درس خواندن دانش آموزان وجود دارد؟ سوالات این آزمون به چند دسته تقسیم بندی می‌شود؟ در ابتدای کار باید بگوییم که استعداد تحلیلی که بر مبنای هوش بنا شده از جمله اصلی‌ترین سوالاتی‌ست که طرح می‌شود و پاسخ دادن به آن‌ها بسیار حیاتی‌ست. حال در ادامه این مقاله بیایید کمی بیشتر با استعداد تحلیلی (هوش) آشنا شوید.

استعداد تحلیلی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آزمون تیزهوشان در پایه ششم به هفتم تنها سوالات استعداد تحلیلی یا همان هوش را شامل می‌شود ولی این مسئله در پایه نهم به دهم تنها به بخشی از سوالات اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل است که باید مطالعات کاملی داشته باشید و مهارت بالایی در یافتن جواب صحیح بدست آورید.

سوالات استعداد تحلیلی تیزهوشان به سوالات چهار گزینه‌ای اطلاق می‌شود که با هدف سنجش میزان هوش و البته توانایی دانش‌آموز در تحلیل، طبقه‌بندی و ریشه‌یابی مسائل طرح می‌شود. دقت داشته باشید که این سوالات مباحث و مطالب گوناگونی را شامل می‌شود، از همین‌رو نمیتوانید آن‌ها را صرفا از محتویات کتاب درسی بدانید.

با توجه به این توضیحات میتوان نتیجه گرفت که برای قبولی در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم نباید به مطالعه کتب درسی اکتفا کنید زیرا تنها مطالعه آنها، شما را به نتیجه دلخواه نمیرساند و قبولی شما را تضمین نمی کند. شما به عنوان دانش آموز باید منابع دیگری را نیز در کنار کتب درسی خود مطالعه کنید و حتی از سوالات تیزهوشان سال‌های گذشته استفاده نمائید تا برای استعداد تحلیلی یا سوالات هوش آماده باشید.

آکادمی تیزهوشان

همانطور که میدانید آکادمی تیزهوشان در طی سال‌های گذشته تلاش کرده تا با ارائه محتوایی مناسب شما را به خواسته‌تان که همان قبولی در آزمون تیزهوشان است برساند. از همین رو پکیجی را تحت عنوان پکیج استعداد تحلیلی آماده کرده و در اختیار متقاضیان قرار داده تا نه تنها دید بازتری نسبت به این سوالات داشته باشند بلکه بتوانند آمادگی بیشتری برای حضور در جلسه آزمون داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کرده و هرگونه سوالی که ذهن شما را در این راستا به خود مشغول کرده مطرح کنید. مطمئن باشید که کارشناسان ما در نهایت احترام و با صبر زیاد به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

 

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

44 نظر در “تاثیر استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان

    • آکادمی تیزهوشان می گوید :

      سلام
      بله زهرا جان پیش خوانی این دو درس توی قبولی تیزهوشان خیلی تاثیرگذاره

  1. amane onegh می گوید :

    سلام استاد پکیج هوش off نمیشه
    فقط از لقمه تون گرفتم ک اونم متاسفانه نمی دونم چطور تست ها شو کار کنم.
    ممنون میشم اگ جوابمو بدین

  2. امیرحسین ترابی می گوید :

    خیلی خوب.
    فقط اگه میشه راهنمایی کنید تست بازشده منشورها و مکعب رو چطور بزنیم نقطه ضعف من همینه.

  3. fatemeh می گوید :

    سلام.دکتر ببخشید یه سوال داشتم. خلاصه نویسی برای چه درس های کاربرد داره یا به عبارتی چه درس هایی رو خلاصه نویسی کنیم؟ که بتونیم برای مرور از اونها استفاده کنیم. با تشکر از شما و کادر عالیتون.

    • آکادمی تیزهوشان می گوید :

      سلام
      فاطمه جان برای همه دروس میشه خلاصه نویسی کرد البته برای درسی مثل ریاضی که بیشتر حل کردنیه شما فقط نکات خیلی مهم و فرمولها رو باید یادداشت برداری کنین و بیشتر تست بزنین

  4. fatemeh می گوید :

    سلام.روزتون بخیر اقای دکتر. بنظرتون برای درس ریاضی پایه هشتم به جز کتاب مرشد کتاب تیزهوشان خیلی سبز رو تهیه کنیم یا نه؟ من ریاضیم متوسطه و میخوام حتما تیزهوشان شهرمون قبول بشم.. و برای استعداد تحلیلی از کتاب مهروماه استفاده میکنم. با تشکر از شما.

  5. fatemeh می گوید :

    سلام. استاد نویسنده نویسنده کتاب مبتکران مرشد چه کسی هستند؟چون انتشارات مبتکران چندین کتاب برای ریاضی پایه هشتم و نهم دارند.با تشکر.

  6. FATEMEH می گوید :

    سلام.روزتون بخیر اقای حسینی.نویسنده کتاب مرشد چه کسی هستند؟میشه لطف کنید بگید چون انتشارات مبتکران ۳تا کتاب واسه ریاضی هشتم دارن.ممنون از شما و کادر خوب تون.

  7. fatemeh می گوید :

    سلام روزتون بخیر دکتر.به نظرتون واسه مدیریت زمان تو ازمون تیزهوشان یا نمونه دولتی چطور زمان رو مدیریت کنیم ؟

  8. حسین فصیحی می گوید :

    سلام پکیج که شما تهیه کردید آیا شامل هوش کلامی هم می شه ؟
    منظورم سوالاتی هستن که به جای اَشکال، مسئله ای برای سنجیدن میزان هوش ما مطرح میشه هست

  9. امیرحسین می گوید :

    سلام اقای حسینی وقتتون بخیر ایا با پاسخ صحیح به ۴۵ سوال و ۵ جواب علط می توان در ازمون تیزهوشان جهرم قبول شد؟

  10. مهدی می گوید :

    سلام آقای دکتر. بنده توان مالی خرید پکیج های شما رو ندارم. ولی میخوام برای پایه نهم از کتاب خیلی سبز علوم تیزهوشان(برای درسنامه)استفاده کنم ولی نمیدونم چه کتابی رو در کنارش برای تست استفاده کنم که کاملا در سطح آزمون ورودی آماده باشم؟اگر میشه یک کتاب تست خوب علوم برای اسفاده در کنار خیلی سبز به بنده معرفی کنید(تست هاش در مشابه آزمون ورودی باشه)