روزانه چند ساعت درس بخوانم تا موفق شوم؟

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 2 دقیقه  22 / 06 / 1401

روزانه چند ساعت درس بخوانم تا موفق شوم؟

اگر داوطلب آزمون تیزهوشان یا نمونه دولتی هستی و یا اگر گرفتن معدل خوب برایت اهمیت دارد، قطعا تا به حال این سوال را از خودت یا مشاورت پرسیده ای.

متاسفانه یا خوشبختانه باید بگویم که سوالت جواب مشخص و درستی ندارد.

اما در این مقاله چند نکته در رابطه با موفقیت و مقدار و نحوه درس خواندن را بررسی کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

خودت را محدود نکن

سعی کنید خودتان را به تعداد صفحات یا ساعات درس خواندن محدود نکنید. به زبان دیگر نباید هدف اصلی تان روزی ۱۰۰ صفحه یا ۲۰ ساعت درس خواندن باشد. با درگیر کردن ذهن و تمرکز روی این موارد هدف اصلی که یادگیری مطالب است را فراموش میکنید.

کیفیت مهم تر از کمیت است

اینکه چگونه درس میخوانید اهمیت بیشتری در موفقیت شما دارد. فرض کنید شما روزانه ۱۰۰ تست ریاضی میزنید بدون اینکه فرصت چک کردن بو بررسی غلط هایتان را داشته باشید. ممکن است در این شرایط در اخر روز از عملکرد خود خیلی راضی باشید اما ایا اشکالاتتان را هم برطرف کرده اید؟ ایا در درس ریاضی پیشرفتی خواهید کرد؟ قطعا خیر. اما اگر تعداد تست ها را کم کنید و در عوض نکات هر تست و مشکلاتتان را با دقت بررسی کنید در مدت کمی پیشرفت چشم گیری خواهید داشت.

درگیر مقایسه نشو

ممکن است در مدرسه یا کلاس ها از دوستان خود بشنوید که روزانه ۱۵ ساعت یا بیشتر درس میخوانند. در این شرایط قبل از نا امیدی و استرس به خودتان یاد اوری کنید که کیفیت از کمیت مهم تر است.

خودت رو بشناس

اگر در درسی عملکرد ضعیف تری دارید لازم است که زمان بیشتری برای ان بگذارید و یا تعداد تست بیشتری را بررسی کنید. پس بدانید که ساعات مطالعه هر کس کاملا شخصی است و نمیتوان نسخه کلی پیچید.

مفهومی درس بخون

در اخر باید تمرکز خود را روی مفهومی درس خواندن بیاورید. اگر شما روزانه ۲۰ ساعت هم درس بخوانید اما سطحی عملکردتان مانند کسی است که روزانه ۱ ساعت درس میخواند. همانطور که میدانید در ازمون ها معمولا سوالات جوری ترکیبی طراحی میشوند که بدون فهم عمقی مطالب موفقیت در انها غیر ممکن است. . راجع به مفهموی درس خواندن در یک پادکست قبلا صحبت کرده ایم. حتما دوباره به ان سر بزنید.

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر در “روزانه چند ساعت درس بخوانم تا موفق شوم؟