با بی انگیزگی چکار کنیم؟

  مقالات دانش آموزان   زمان مطالعه 3 دقیقه  18 / 11 / 1398

5

بی انگیزگی بزرگترین دشمن یک شخص هدفمند است چرا که اگر بی انگیزه باشیم،شگفت انگیزترین برنامه ها هم نمی‌تواند کمکی به ما بکند.اما هیچ مشکلی بدون راه حل نیست.امروز در این مقاله نحوه باانگیزه تر شدن نسبت به رسیدن به هدف مان را بررسی میکنیم.
۱-بهترین و ساده ترین روش برای افزایش انگیزه خواندن متن های انگیزشی است.پیشنهاد من این است که هر روز صبح تان را با خواندن چند متن انگیزشی و یا گوش دادن به پادکست های انگیزشی که حتی تاثیرگذار تر هم هستند شروع کنید،بسیار به هدف تان فکر کرده و با کمک قوه تخیل تان خودتان را در چند ماه بعد در حالی که به هدف تان رسیده و راضی هستید تصور کنید،قول می دهم که این روش بسیار کارآمد خواهد بود.
۲-برنامه ی مطالعاتی خودتان رو طوری تنظیم کنید که در نیم ساعت اول مطالعه تان و در نیم ساعت آخر مطالعه تان به طور روزانه تست هایی از دروس عمومی یا تست هایی از درس مورد علاقه تان بزنید تا شور و انگیزه تان برای مطالعه بیشتر شود.
۳-سه کار با بیشترین اولویت و یک الی سه هدف برای هر روزتان مشخص کنید؛رسیدن به هدف یا اهداف روزانه تان و انجام دادن سه کار با بیشترین اولویت را امری مقدس بدانید و تلاش کنید که حتما تا آخر روز به آن ها برسید. با این روش نه تنها برنامه مطالعاتی خود را کارآمد تر میکنید بلکه اشتیاق تان برای انجام دادن کارهای سخت با بیشترین اولویت،افزایش می یابد.
۴-جایزه ای به خودتان بدهید.به ازای هر هدفی که به انجام رساندید جایزه ای به خودتان دهید.این جایزه میتواند هر چیزی باشد مثل خوراکی مورد علاقه تان یا نیم ساعت خواب بیشتر یا خواندن چند صفحه از کتاب داستان مورد علاقه تان.این ها همه موجب می شوند ذهن و جسم شما مشتاق تر از قبل برای عملی کردن اهداف روزانه باشند.
۵-ورزش کنید.حتما تا کنون شنیده اید که ورزش کردن موجب ترشح هورمون شادی می شود.اگر شما قبل از درس خواندن تان یا قبل از انجام کاری که شاید به نظر سخت می آید میتوانید تنها با یک ربع حرکات نه چندان سنگین مانند حرکات کششی،یوگا و… خود را آماده انجام آن کار بکنید.
۶-برنامه ریزی کنید.شاید بی انگیزه بودن موجب می شود شما به برنامه تان عمل نکنید اما اگر برنامه ای سبک برای خودتان طرح کنید و تلاش کنید که به آن عمل کنید ذهن شما ناخودآگاه برای برنامه روز بعدتان و عمل به آن مشتاق میشود چرا که ذهن انسان همیشه درباره آینده کنجکاو و نسبت به آن مشتاق است.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 نظر در “با بی انگیزگی چکار کنیم؟

  1. 85 Reza می گوید :

    سلام. خیلیییییییی عالی بود. من انگیزه ای برای فیزیک نداشتن اما با این راهکارا عالیییییی شد????

  2. Rasool می گوید :

    سلام.
    در مورد ویس امروز. امکان داره یک درس رو دو بار در روز بخونیم. برای مثال مثلا زیست رو دوباره در روز بخونم خوبه؟ بخاطر علاقه ی بیشترم به این درس نسبت به بقیه.
    و در مورد شیمی الان تنها درسی که تمام کردم شیمی هست. الان چیکار کنم؟ دوباره بخونم یا پشت سر هم تست بزنم؟????

  3. رسول می گوید :

    سلام. خیلیییییییی عالی بود. من انگیزه ای برای فیزیک نداشتن اما با این راهکارا عالیییییی شد????