مشاور خوب کیست؟

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 2 دقیقه  23 / 08 / 1397

5

  • Goal free iconیک مشاور در وهله ی اول باید خودش فرد موفقی باشد. کسی که خودش بطور مثال نتوانسته در آزمونی مانند تیزهوشان موفق عملکرده باشد چگونه میتواند راه موفقیت را به شما نشان دهد؟! پس توجه به این نکته الزامی است. اگر میخواهید کسی را برای مشاوره و برنامه ریزی انتخاب کنید، کسی را برگزینید که موفقیت‌هایی همچون قبولی در آزمون استعدادهای درخشان و رتبه ی خوب کنکور داشته باشد.

 

  • Knowledge transfer free iconنکته ی دوم در انتخاب مشاور فن بیان و قدرت انتقال مطالب توسط اوست. ممکن است یک مشاور تجربیات و اطلاعات زیادی داشته باشد ولی نتواند به خوبی این اطلاعات را به شما منتقل کند. پس فایده ی همچین مشاوری چیست؟!! حتما سعی کنید قبل از شروع مشاوره یک جلسه با او صحبت کنید تا بتوانید قدرت بیان مطالب را توسط وی بسنجید. از او سوالاتی بپرسید و ببینید آیا به شما راحت و شیوا پاسخ میدهد؟ یا از اصطلاحات تخصصی استفاده میکند و شما منظور وی را به خوبی متوجه نمیشوید؟ ینی کلا باید مشاورو تست کنین توی این مرحله!

 

  • Thumbs up free iconمورد بعدی تجربیات قبلی است. رزومه ی مشاور را از او بخواهید. تحقیق کنید آیا دانش‌آموزان تحت مشاوره ی وی نتایج خوبی داشته اند یا خیر. البته باید توجه داشته باشید اگر مشاوری نتایج زیادی نداشت به معنای این نیست که مشاور بدی است. بلکه ممکن است تازه کارش را شروع کرد باشد و بسیار هم مشاور خوبی باشد. میتوانید مدتی را با او بگذرانید و طی کنید که اگر از روند مشاوره راضی نبودید بتوانید آن را لغو کنید.

نمی‌دانید این فرد را چطور می‌توانید پیدا کنید؟!

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر در “مشاور خوب کیست؟

  1. پینگ بک: آکادمی تیزهوشان| ۳ روش اصلی مرور - آکادمی تیزهوشان

  2. پینگ بک: آکادمی تیزهوشان| ۵ اشتباه رایج آزمون دادن - آکادمی تیزهوشان