راهکارهای تقویت اراده برای درس خواندن

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  31 / 03 / 1399

5

همه ما در دوران درس خواندمان و یا زمانی که میخواهیم کاری را شروع کنیم، اغلب دست دست می‌کنیم و کار امروز را به فردا می‌سپاریم. همین دست دست کردن‌ها باعث می‌شود تا در بسیاری از کارها عقب بمانیم و فرصت پیشرفت از ما گرفته شود. این مسئله خصوصا زمانی که دانش‌آموز یا دانشجو هستیم بسیار نمود پیدا می‌کند زیرا متوجه می‌شویم شب امتحان مقدار زیادی از مطالب تلنبار شده و مجالی برای خواندن نیست. از همین رو در ادامه این مقاله در نظر داریم چگونگی تقویت اراده برای درس خواندن را خدمت شما توضیح دهیم. بیایید از همین الان خیال‌پردازی را کنار بگذاریم و سفت و سخت، درس خواندن را شروع کنیم.

راه های موفقیت آمیز در تقویت اراده برای درس خواندن

همانطور که میدانید امروزه دنیای ارتباطات است و به راحتی میتوان تنها با چند کلیک به آن چیزی که میخواهیم دست پیدا کنیم. اما مهم عملی کردن آن‌هاست. با کمک این روش‌ها میتوانید در این راه موفق شوید:

* بر موانع غلبه کنید

اگر مشغول به انجام کاری هستید، فورا از آن دست بکشید و به سراغ درستان بروید.

خب خیلی راحت خواهد بود اگر به طور مداوم به خود بگویید: «یه ساعت دیگه شروع می‌کنم.». تکرار مداوم این حرف باعث می‌شود با نگاه کردن به ساعت به خود بگویید: ای وای یک روز کامل را از دست داده‌ام.

اگر واقعا تصمیم به درس خواندن دارید تعلل نکنید. تمام کارهایتان را کنار گذاشته و دفتر و کتابتان را برداشته و به محلی ساکت بروید و شروع کنید.

* حواس پرت کن‌ها را حذف کنید

زمان‌های خاصی را برای انجام کارهای غیرمرتبط با درس اختصاص دهید.

درواقع زمانی که درس خواندن را شروع میکنید باید تمام حواس خود را به آن اختصاص دهید. تقسیم حواس شما بین درس و کار دیگر مثلا دیدن برنامه تلویزیونی یا چت کردن با دوستان نمیتواند اطلاعات زیادی را در ذهن‌تان جای دهد. برای آنکه بتوانید به صورت کارآمدی درس بخوانید، مطمئن شوید که مقدار معقولی زمان را برای کارهای دیگرتان در نظر می‌گیرید.

* وقت‌کش‌ها را از خود دور کنید

وقتی صحبت از تقویت اراده می‌شود یکی از موارد مهم قورت دادن قورباغه است. شما باید این اراده را داشته باشید که تمام منابع اعم از بازی‌های رایانه‌ای و پلی استیشن و گوشی را به طور موقت از زندگی‎تان دور کنید. پیشنهاد میشود برای مدتی آن‌ها را به خانه مادربزرگ تان یا اقوام تان ببرید. (این مسئله البته در رابطه با بازی های ویدئویی می باشد) با انجام این کار وقت خالی بسیار زیادی برای درس خواندن پیدا خواهید کرد. و قبولی در تیزهوشان برایتان دست یافتنی تر خواهد بود.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 نظر در “راهکارهای تقویت اراده برای درس خواندن

  1. فهیمه می گوید :

    بسیار نکات مهم و خوبی بود تشکر خیلی خوب بود این مطالب دست و پنجتون درد نکنه ممنون

  2. وحید محمدی می گوید :

    بسیار نکات مهم و خوبی بود تشکر خیلی خوب بود این مطالب دست و پنجتون درد نکنه

  3. محمد حسام می گوید :

    سلام خسته نباشید آیا خواندن کتاب علوم کافی است البته با تست من چند سوال رو دیدم ولی بالا تر از سطح کتاب بود آیا خوندن نکات آنها مهمن یا کتاب کافی است؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

  4. مهسا هادیان می گوید :

    سلام وقت بخیر آیا خواندن کتاب علوم برای آزمون بسنده است البته همراه با تست من چند تست زدم خیلی بالا تر از سطح کتاب بود آیا خواندن چنین نکته هایی واجب است؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید