خواب آلودگی و بی حوصلگی هنگام درس خواندن

  مقالات دانش آموزان   زمان مطالعه 3 دقیقه  01 / 01 / 1398

5

سلام یلدا هستم !

یکی از مشکلات دانش آموزان ، خواب آلودگی و بی حوصلگی هنگام درس خواندن هست. اصول های بسیاری هستند که می بایست بدانید.

  • قبل از پرداختن به این مبحث باید قوانینی نیز رعایت شوند:

ابتدای هر چیزی باید به نتیجه آن کار نیز اندیشید پس قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید روی هدفتان و سپس روی تعداد ساعت مطالعه تان فکر کنید الویت هر موفقیت تلاش ،سخت کوشی و برنامه ریزی است که در ایجاد انگیزه نیز دست دارد. برای رسیدن به اهداف بایداز خوشی ها و تفریح های بسیار گذشت برای نمونه باید گوشی را ترک کرد و در صورت اجبار و کار واجب ازآن استفاده کرد. از مهمترین قانون ها نشنیدن حرف های مایوس کننده و حذف افراد منفی از زندگی است که البته گاهی امکان پذیر نمی باشد در این صورت بهتر است که حرف هایشان را نشنیده بگیرید.

قوانین بسیاری هستند که شما نیز می توانید آن ها را طرح و در الویت هایتان قرار دهید

  • حال به مبحث خواب آلودگی و بی حوصلگی می پردازیم:

می توان گفت همه دانش اموزان گاهی هنگام درس خواندن احساس بی حوصلگی می کنند و خواب آلوده می شوند .

برای حل ای مشکل باید به شرایط خودتان دقت کنید

اگر روز خسته کننده را گذراندید و نیاز به استراحت دارید همان روز درس را کنار گذاشته و استراحت کنید و اگر خستگی شما با خواب برطرف می شود چند ساعتی را بخوابید البته نه زیاد چون ساعات خوابتان به هم می خورد .

هر نوجوان حداکثر می بایست ۱۰ ساعت خواب داشته باشد و به صورت اصولی ۸ ساعت .

اگر مبحث و کتاب درسی ای  را می خوانید که علاقه به آن ندارید بی حوصلگی شما عادی هست و این مشکل هم راه حلی دارد شما باید نگرش خود را نسبت به کتاب و مبحثی که علاقه ای بهش ندارید را مثبت کنید و آن درس را دوست داشته باشید البته کتاب هایی هستند که در آینده و زندگی چنان کمکی نمی کنند اما شما مجبورید برای موفقیت تحصیلیتان  آن ها را بخوانید.

بحث چگونگی مطالعه ، بحثی جداست اما در هر ۵۰ و ۵۵ دقیقه مطالعه باید ۵ الی ۱۵ دقیقه به مغز استراحت داد به طوری که بلند شده و با گوشی ور نروید می توانید چشمانتان را بسته و دراز بکشید و یا نوشیدنی میل کنید حتی بهتر است به حرف زدن هم نپردازید و یا آواز بخوانید.

در هنگامی که می خواهید مطالعه داشته باشید غذاهای چرب نخورید و به صورت کلی باید برنامه غذایی سبک و سالمی داشته باشید .

بعد از مدرسه لازم نیست سریعا به مطالعه بپردازید ابتدا ۱ ساعت استراحت کنید منظورم تماشای تلوزیون و استفاده از گوشی نیست چون خستگی چشمان باعث خواب می شوند.

اگر فقط حوصله ندارید برای مدتی کوتاه کاری را انجام دهید که دوست دارید مثل قدم زدن ، نوشیدن چای و نوشیدنی و… ولی این فعالیت ها نباید به گونه ای باشد که انرژیتان را از شما بگیرند.

  • موضوعی دیگر:

داشتن انگیزه بسیار مهم است به هیچ گونه نباید انگیزه رااز دست داد به خودتان اعتماد داشته باشید ولی نه بیش از حد چون وقتیمی گویید من حتما حتما موفق می شوم درواقع هدفتان را آسان و بی ارزش تلقی کردید و انگار می گویید من چه درس بخوانم و چه نخوانم موفق خواهم شد پس چه بهتر نخوانم برای تثبیت هدفتان می توانید اهدافتان را بنویسید . نوشتن درباره هدف و آینده ای که می بینید به شما کمک خواهد کرد من همیشه برای یادآوری اهدافم می نویسم . انگیزه داشتن به محیطی انگیزشی نیاز دارد پس از کوچکترین چیز شروع کنید مثل چیدمان اتاقتان.

من خودم ازاین روش های استفاده می کنم و موثر هستند.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر در “خواب آلودگی و بی حوصلگی هنگام درس خواندن