راهکارهای افزایش انگیزه در درس خواندن (۱)

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 2 دقیقه  22 / 09 / 1398

5

تا حالا شده وقتی که می‌خواهید درس بخوانید، مدت‌ها بی‌فایده فقط به کلمات خیره شوید؟ آیا درس خواندن برای‌تان کار خواب‌آوری شده است؟ آیا بیشتر اوقات احساس می‌کنید حوصله‌ی درس خواندن را ندارید؟ اگر این مشکلات را تجربه کرده‌اید، امیدواریم ادامه‌ی این  مطلب انگیزه برای درس خواندن در شما را تقویت کند.

بخش اول: فضای مناسب درس خواندن را برای خود فراهم کنید

۱. مکانی آرام پیدا کنید که تمرکز شما را بر هم نزند

این مکان می‌تواند کتابخانه، کافه یا اتاقی در خانه‌تان باشد. عامل ضروری این است که این مکان‌ها از سروصدا و عوامل برهم زننده‌ی تمرکز خالی باشند. جاهایی که احتمال دارد دوستان‌تان بیایند را انتخاب نکنید.

۲. وسایل درس خواندن را آماده کنید.

حتما وسایلی که برای درس خواندن نیاز دارید، آماده کنید. این وسایل می‌تواند شامل کاغذ، خودکار، مداد، ماژیک شبرنگ و… باشد. بستگی به خودتان دارد که برای درس خواندن به چه ابزاری نیاز دارید. اگر ابزار موردنیازتان را قبل از شروع آماده نکنید، باید حین درس خواندن این کار را انجام دهید و تمرکزتان برهم می‌خورد.

۳. مقداری آب و مواد مغذی کنار خود بگذارید

وقتی که بدن انسان سیراب باشد، کارایی‌اش افزایش می‌یابد. بنابراین مقداری آب در کنار خود داشته باشید. در بین درس خواندن گاهی آب مصرف کنید تا آب بدن‌تان تأمین شود. همچنین مقداری مواد مغذی سالم مانند آجیل و میوه هم کنار خود بگذارید. این‌گونه انرژی از دست رفته‌ی خود را جبران کنید.

برای تأمین انرژی از فست‌فود و شیرینی استفاده نکنید. خوراکی‌هایی مانند پیتزا، همبرگر، کیک و شیرینی را مصرف نکنید. این مواد انرژی شما را برای مدت کمی بالا نگه می‌دارند و کم‌کم باعث احساس خواب‌آلودگی در شما می‌شوند.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر در “راهکارهای افزایش انگیزه در درس خواندن (۱)

  1. مهرو می گوید :

    سلام اقای حسینی خسته نباشید
    ببخشید به نظرتون از نظر اینکه وقت زیادی هم نداریم و درس اجتماعی و دینی هشتم خیلی طولانیه . لازمه برای ازمون تیزهوشان اجتماعی و دینی هشتم را بخوانیم ؟

  2. Sinav20100 می گوید :

    سلام . دکتر من درس ریاضی خیلی عقبم (اوایل فصل دومم )
    پکیج ریاضیات و کتاب مبتکران رو دارم
    به نظر تون فقط تست های نکته دار و تیزهوشانی رو بزنم یا همه رو ؟؟
    چون اگه همه رو بزنم قطعاً وقت زیادی از من میگیره و تا قبل از عید تموم نمیشهججک