بهترین منابع کمک آموزشی تیزهوشان نهم

  مقالات دانش آموزان   زمان مطالعه 2 دقیقه  05 / 06 / 1398

5

.به نام خداوند علیم و حکیم          رحیم و بسیط و شریف و نعیم

سلام دوستان قصد داریم در این مقاله بهترین کتاب های کمک آموزشی را برای آمادگی آزمون تیزهوشان به شما معرفی کنیم.

اولین سوالات مربوط به استعداد تحلیلی است که به منظور ارزیابی توانایی تحلیل،ریشه یابی،طبقه بندی و سازماندهی مطالب طراحی می شوند. برای این درس نیاز به منبع خاصی نیست و با مطالعه سوالات سال های گذشته می توان به شناخت خوبی رسید اما اگر نیاز به منبع دارید کتاب هوش و استعداد تحلیلی مرشد می تواند منبع خوبی باشد.

کتاب فارسی با ۱۵ سوال ضریب ۲ اهمیت بالایی دارد.برای این درس می توان از کتاب فارسی نهم مبتکران (حمید طالب تبار) یا کتاب آبی قلم چی استفاده نمود.(پیشنهاد بنده کتاب مبتکران است.)

ویژگی کتاب فارسی مبتکران: طراحی شده به صورت موضوعی در سه بخش(معنی لغت،شعر،نثر های دشوار کتاب-بررسی تمامی دانش های ادبی و زبانی فارسی نهم-طراحی پرسش‌های چهارگزینه‌ای درس به درس، به صورت دستور، لغت، مفهوم، آرایه‌های ادبی و … با پاسخنامه کاملا تشریحی)

درس علوم همواره اهمیت داشته و دلیل آن ۱۷ سوال با ضریب ۲ است. برای این درس توصیه می کنم بعد از مطالب کتاب درسی از پکیج های دکتر حسینی استفاده کنید اما اگر توانایی تهیه ندارید کتاب های کمک آموزشی علوم تیزهوشان گل پلاس و کتاب تیزهوشان خیلی سبز (مهدی مظلوم شایان) استفاده نمایید.

ویژگی کتاب خیلی سبز علوم:پوشش تمامی نکات کتاب درسی-همراه با سوالات آزمون های تیزهوشان-پاسخ نامه تشریحی)

درس ریاضیات مهم ترین درس این آزمون است که ۲۰ سوال با ضریب ۳ دارد. بعد از مطالعه کتاب درسی پیشنهاد می کنم از پکیج صفر تا صد دکتر حسینی استفاده نمایید و بعد برای تست زنی از کتاب ریاضیات تیزهوشان خیلی سبز و کتاب ریاضیات تیزهوشان اندیشمند استفاده کرد.البته کتاب مبتکران(انصاری) و فارابی کتاب های مناسبی هستند.

ویژگی کتاب اندیشمند:منطبق بر سر فصل‌های کتاب درسی – ارائه سوالات در حیطه‌های دانش، فهم درک و کاربرد – مناسب جهت تدریس در کلاس‌های ریاضی پیشرفته، المپیاد و تیزهوشان – مناسب جهت شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌ی کشور

شاد و پیرزو باشید.

دکتر حسینی و دیگر دوستان لطف کنید نظرتون رو راجع به این مقاله بنویسید.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر در “بهترین منابع کمک آموزشی تیزهوشان نهم

  1. امیرحسین ترابی می گوید :

    سلام رفقا.
    بهترین کتاب علوم، کتاب علوم رشادت نهم تیرهوشان هست که همه نکات رو داره.
    ولی تست هاش بنظر نسبت بقیه خوب نیست.