با چند منبع نتیجه بهتری می‌گیریم؟!

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 2 دقیقه  30 / 08 / 1397

5

احتمالا برای شما هم پیش آمده که فکر کنید استفاده از چند منبع (مانند چند کتاب) می‌تواند باعث بهبود عملکرد شما و نتیجه ی بهتر شود. در این مقاله می‌خواهم این موضوع را با بررسی کنم. پس کامل مطالعه کنید و هر سوالی برایتان ایجاد می‌شود را در بخش «دیدگاه‌ها» بنویسید.

به نظر من در ابتدا برای خواندن و یادگیری یک مبحث استفاده از چند منبع کار درستی نیست. البته در اینجا منظورم استفاده از چند منبع یکسان (مانند چند نوع فیلم، چند نوع کتاب و …) است. در صورتی که شما همزمان از چند منبع مشابه استفاده کنید فقط بیشتر سردرگم می‌شوید. بهترین حالت این است که شما یک منبع مانند فیلم آموزشی و یک منبع مانند کتاب داشته باشید و آنها را بصورت موازی پیش ببرید. یعنی با استفاده از فیلم‌ها و کتاب مطالب و مفاهیم را بیاموزید و سپس به حل تمرین و تست از روی کتاب بپردازید. در صورتی که شما به یک منبع متنی مانند کتاب یا جزوه کاملا مسلط شدید، می‌توانید آن را عوض کنید و یک کتاب دیگر استفاده کنید. این قضیه مستلزم این است که همه ی کتاب را جویده باشید!!!

توجه داشته باشید که تغییر منبع صوتی و تصویری در شرایطی که کیفیت بالایی دارند کار درستی نیست. چون عادت کردن به سبک تدریس و صوت یک استاد جدید زمان‌بر است و عادت کردن به آن کمی طول می‌کشد. ینی مثلا وقتی شما با فیلمای یه استاد دیگه کار کردین تا بیاین به سبک و صدای من عادت کنین ممکنه پیر بشین!

یک مشاور باتجربه و حرفه‌ای می‌تواند متناسب با ویژگی‌های شما، منابع اصولی و حرفه‌ای معرفی کند. این باعث می‌شود که احتمال موفقیت شما چند برابر بشود. از طرفی مشاور بی‌تجربه می‌تواند با اشتباهش، تمام زحمات شما را بر باد دهد! پس توصیه می‌کنم حتما از شخصی استفاده کنید که ویژگی‌های یک مشاور خوب را داشته باشد.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

57 نظر در “با چند منبع نتیجه بهتری می‌گیریم؟!

    • آکادمی تیزهوشان می گوید :

      سلام ممنون
      همه مباحث داخل پکیج توضیح داده شده نیازی به درسنامه نیست محدثه جان

  1. امیرحسین ترابی می گوید :

    سلام.ببخشید وقتی میزنم روی میخواهم بهترین مشاور را داشته باشم میاره خطای ۴۰۴. پیگیری کنید ممنون.

  2. Z.farkhondeh می گوید :

    سلام آقای حسینی
    من ریاضی رو به سه قسمت تقسیم کردم
    ریاضی نوبت اول(سه فصلش) ریاضی نوبت دوم(چهارفصلش) و دو فصل هندسه
    ولی هر چی به آزمون نزدیک تر میشیم حس بدم بیشتر می شه
    من تونستم قسمت ۱ ریاضی رو تموم کنم ولی امروز که تستای فصل چهار رو زدم واقعا از خودم نا امید شدم
    و این نا امیدیه از قبل باعث شده که من خیلی دیر به درسام برسم و تا الان تمومش نکنم
    واسه ی ریاضی از کتاب تست جامع خیلی سبز و جامع آی کیو و جزوه استفاده می کنم
    اما حس می کنم که این کاهش سرعت یادگیریم به خاطر تستای آی کیو هستش و فکر می کنم که تستاش غیر استاندارده
    به نظرتون حذف کردنش از برنامه درسیم کار درستیه؟
    چون در حال حاضر فقط از رو پاسخ نامش کپی می کنم
    و اینکه امیدی هست که دو بخش بعدی رو تموم کنم و قبول شم؟
    یا فقط باید رو یسری مطالب تمرکز کنم

  3. sina. R می گوید :

    سلام . استاد حسینی خسته نباشید .
    میخواستم بدونم که ریاضی و زیست دو که داریم میخونیم همزمان کتاب تست هم داشته باشیم ؟

  4. نگار می گوید :

    سلام آقای دکتر .حالتون خوبه ؟ میشه توی کانال درباره روش های درس خواندن و جمع بندی دروس بعد از عید تا روز امتحان تیزهوشان مطلبی بگذارید؟؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      لطفا وویس‌های کانال رو دنبال کنید. در این زمینه توضیحاتی ارائه شده

      موفق باشید

  5. محمد می گوید :

    سلام دکتر. یه سوال مهم داشتم اینکه بعد از امتحانات ترم اول آنچنان که باید درس نخوندم و انگیزم خیلی کم شده. لطفا راهنمایی کنید.

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      سلام
      لطفا وویس های کانال رو دنبال کنین. جتما در این مورد صحبت خواهم کرد

      موفق باشید

  6. Farzam می گوید :

    سلام خسته نباشید
    آقای حسینی تو کانال گفتید که امسال تیزهوشان از نوع پیشرفت تحصیلی برای من سوال پیش اومد منظور از پیشرفت تحصیلی چیه و آیا در در آزمون تیزهوشان تغییری ایجاد شده؟

  7. Farzam می گوید :

    سلام خسته نباشید
    آقای حسینی تو کانال گفتید که امسال تیزهوشان از نوع پیشرفت تحصیلی برای من سوال پیش اومد منظور از پیشرفت تحصیلی چیه و آیا در در آزمون تیزهوشان تغییری ایجاد شده؟

  8. Farzam می گوید :

    سلام خسته نباشید.
    آقای حسینی شما گفتید که تا اسفند باید تمام درس ها رو به پایان رساند منظور شما کتاب درسی بود یا کتاب درسی همراه با تست؟

  9. M می گوید :

    سلام خسته نباشید
    من تازه با سایت و کانالتون آشنا شدم.یه سوال داشتم.من برای ریاضی نهم مبتکران رشادت دارم.تست های سیر تاپیاز رو هم حل میکنم.البته سیرتاپیاز آموزش ساده داده ولی تست هاش اصلا مثل درسنامش نیست!!تست های iQرو هم دارم.برای ریاضی میشه فقط با اینها پیش رفت؟من دانش آموز سمپادم.نهم.ولی در مدرسه اصلا برای درسها منبع کمک درسی خوبی معرفی نمیکنند

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      به نظر من کتاب تیزهوشان خیلی‌سبز و مرشد مبتکران کتابهای بهتری هستند.
      اگر به آموزش اصولی هم نیاز دارید می‌تونین از پکیج صفر تا صد ریاضی استفاده کنید

      موفق باشید

  10. آرمین می گوید :

    سلام اقای حسینی با توجه به اینکه واسه ازمون تیزهوشان بتید اماده بشیم میخواستم بدونم اگر مطالب کتاب درسی رو کامل مسلط باشیم چند درصد راه رو طی کردیم ؟
    ایا واقعا با توجه به بالاتر بودن سطح سوالات میشه فقط به کتب درسی اکتفا کرد برای قبول شدن؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      واقعیت اینه که مطالب کتاب درس به تنهایی اصلا پوشش نمیده آزمون رو! مخصوصا توی دروس علوم و ریاضی

  11. Hh می گوید :

    سلام آقای دکتر
    ببخشید کدام آزمون آزمایشی باز همه بهتره(نهم)
    گاج یا کانون؟
    لطفا اطفا یکیش رو بگی مغزم دتره میترکه
    خواهش میکنم شما راهنمایی کنید
    انگیزم از دست رفته کمک کنید
    ممنون

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      این آزمونها از نظر من در یک سطح هستند و فرقی نمی‌کنه شما کدوم رو شرکت می‌کنید. آزمون دادن چند هدف مهم داره که در کانال توضیح دادم قبلا. حتما وویس های مربوط به آزمون دادن رو گوش کنید

      موفق باشید

  12. M.H می گوید :

    سلام.
    اقای حسینی من تجربه ازمون دادن ندارم یعنی دارم ولی ن ازمایشی که ساعت ۹ صبح بری و … فلان و بهمان. میخواستم بگم دفترچه رو چجور بزنیم ترتیبی یا اول بریم درس های عمومی یا تخصصی؟

    دومی که برای شروع هیچ زمان دیر نیست این فرصت که ممکنه بپره! من در درس ادبیات از خودم شک دارم و از درش دینی همینطور ولی ریاضی و علومم رو تونستم تا جایی برسونم! ولی چجور بگم جوری شده اولویت بندیم اگر فارسی رو بگیریم ریاضی ول میشه! اگر علوم بگیریم دینی ول میشه هفتگی من چجور درس بخونم. من واس درس ریاضی و علوم ۲ تا کتاب دارم هر کدوم مرشد رو شما گفتین بگیرین خوبه منم راضیم ولی نیاز پاسخ نامشم بگیرم؟ دوم اینکه مرشد درس نامه نداره و جهت تمرین تست و اشنایی! علوم تیزهوشان خیلی سبزم زیاده و بسیار فرمول های عجیب کننده ای داره! و از بس زیاده من تا به حال ۱ فصلم ازش ننوشتم الان چطوری میتونم ۶ فصل بنویسم؟؟ لطفا درباره اولویت بندی ها توضیح دهید. اصلا درسا اینقدر زیاده وقت رو کامل پوشش میده! حالا بماند کلاس های بیرون و …مهمانی و اتفاقاتی که میوفته

    چجوری از لحاظ روحی خوب باشیمم توضیح بدین من خودم درگیرشم یعنی شدم ن بخاطر تیزهوشان! اصلا ترسی ندارم چون میدونم با تلاش و پشتکار ۱۰۰ درصد در میای ولیدبدون تلاش نه! من از این میترسم که شرمنده خودم نشم! اونجوری تا خودم رو پیدا کنم خیلی میشکه و دوست ندارم تلاش هایم بی جواب بمونه! ممنون از شما من شما رو به عنوان یک دکتر و فرد تحصیل کرده ای که بسیار خواهان این است که بچه ها به ارزوهاشون برسن و پایه تحصیلی قوی داشته باشند.با تشکر محمدرضا

  13. نگین می گوید :

    سلام خسته نباشید. خواهش می کنم راهنماییم کنید اقای دکتر. من دانش اموز پایه ی نهم هستم و متاسفانه خبر نداشتم که نمرات هفتم و هشتم هم توی انتخاب رشته اثر میذاره؛ معدل هفتمم ۱۹/۸۹ و معدل هشتمم ۱۹/۷۹ بوده. من بارها دیدم که در مورد انتخاب رشته گفتن نمرات پایانی خرداد هر سه سال تاثیر داره ولی متوجه نمیشم نمره ی پایانی خرداد، نمره ی کتبی برگه منظورشونه یا میانگین مستمر و برگه؟ میشه لطفا راهنماییم کنید.
    یه سوال دیگه هم داشتم؛ اگر در ازمون نمونه دولتی رشته ی تجربی قبول بشیم اما هدایت تحصیلی رشته ی انسانی رو به عنوان الف پیشنهاد بده میتونیم تجربی رو بخونیم؟ یعنی هدایت تحصیلی ربطی به انتخاب رشته تو نمونه دولتی یا تیزهوشان داره؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      در مورد معدل باید بگم که نگران نباشید. معدل شما خیلی خوبه. سعی کنین امسال هم معدل بالا (ترجیحا ۲۰) بگیرید و حتما می‌تونین تجربی برید.
      در مورد سوال دوم باید بگم که تا جایی که من اطلاع دارم با پیگیری قابل انجام هست

      موفق باشید

  14. Frnaz می گوید :

    سلام اقای حسینی خسته نباشید
    من از هیچ درسی بدم نمیاد نمراتم همیشه عالی بوده همیشه هم اول کلاس بودم. با اینکه عاشق درسم و همه زندگیم شدن کتابام ولی سخت درس میخونم. اونم دلیلش گوشیمه. واقعا نمیدونم چجوری بزارمش کنار که راحت تر بتونم درس بخونم نه با سختیی که الان دارم. همه کانالا و پیجای اضافی رو پاک کردم ولی بازم نتونستم دل بکنم. به نظرتون بدم به مادر پدرم؟نمیدونم چیکار کنم میشه کمکم کنید؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      بله خیلی خوبه به خانواده بگید که کنترل کنن
      توصیه میکنم حتما مقاله ی زیر رو مطالعه کنید

      https://academytizhooshan.ir/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF/

      موفق باشید

  15. Mohammad می گوید :

    با سلام و خسته نباشید ببخشید زیادی سوال مپیرسم این ویسی که گذاشتین من دنبال همین بودم و خیلی از جواب سوالامو گرفتم همین الان گذاشتین تو کانال درباره شروع کردن.

    فقط یه مشکل دارم اقای دکتر من شب امتحان استرس میگیریم با اینکه خوندم سوال های تستی سخت میبینم خودمو میبازم? من ازمون های بیرون نمیرم و وقتی به فضاش فکر میکنم استرس میگیرم اونایی که میرن ولسشون عادی میشه ولی ما که نمیریم یه پیشرفت تحصیلی داشتیم اونم بخشنامه اومد و مدرسه برگزار نمیکنه? چجوری استرس رو بزارم کنار انگاری خودم رو نمیشناسم

  16. Mohammad می گوید :

    سلام آقای دکتر حسینی
    سوالات مرشد هم اسون هم خیلی سخت من سختارو خیلی فکر میکنم و حل میکنم با اینکه معلم ما ساده درس میده تا ما بفهمیم و تشکر میکنم از معلممون میخواستم کتابی معرفی کنید که اونو بخونیم و به عنوان تمرین از مرشد استفاده کنیم. یعنی ریاضی رو کامل توضیح داده باشه و راه حل های تستی داشته باشه تا مرشد رو راحت حل کنیم و برای تمرین ازش استفاده کنیم. ممنون از زحماتتون

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      کتابی که کامل توضیح داده باشه وجود نداره. چون ریاضی نهم اینقدر گستردست که نمیشه تمام راه‌های تستی و … رو توی یک کتاب جمع‌آوری کرد. توصیه من به شما دوره صفر تا صد ریاضی هست. قطعا با استفاده از این دوره پیشرفت فوق‌العاده ای خواهید داشت

      https://academytizhooshan.ir/product/riazi

      موفق باشید

  17. Hana می گوید :

    سلام آقای حسینی خستت نباشید
    آقای حسینی شما کتاب های تیزهوشان نشرگل واژه رو تایید میکنید؟
    بعد من دیروز رفتم کتاب ریاضی گل واژه رو گرفتم ولی به سال انتشار دقت نکردم،اومدم خونه دیدم مال سال نود و پنجه،به نظرتون خیلی قدیمیه؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      کتابهای نشر گلواژه هم خوبه
      در مورد سال چاپ کتاب باید بگم که فرق چندانی نداره. البته اگر سال ۹۷ بود کمی بهتر بود چون سوالات جدیدتر هم داشت. اما از لحاظ محتوای آموزشی یکسانه. خودتون رو درگیر این چیزها نکنید

      موفق باشید

  18. H... می گوید :

    استاد من خیلی وقت بود منتظر این مجموعه ریاضی بودم ولی واقعا قیمتش زیاده حالا ما فرض کنیم این ۶ روز گذشت ما اگ بخوایم تخفیف رو در نظر نگیریم ینی ۵۰۰ هزار تومن پولشه پس اونایی ک نمیتونن اینقد هزینه کنن چی…من کتاب تست ریاضیم خیلی سبزه واقعاااا سخته و فهمش برام مشکله منتظر بودم این پکیج بیاد تا بتونم مشکلات ریاضیمو برطرف کنم ولی من تو چند تا ویدیو رایگانی ک از این پکیج گذاشته بودید اصلا چیزی در سطح اون ندیدم احساس میکنم واس شما ساده تره یعنی به نظرتون در همین سطح میاد تو ازمون؟؟؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام وقت شما بخیر
      باید به چند مورد اشار کنم:
      ۱. هزینه ی ۵۰۰ هزار تومانی این پکیج برابر ۲ جلسه کلاس خصوصی با من هست. و شما می‌تونین کل ریاضی رو با هزینه ۲ جلسه کلاس درک کنید
      ۲. شما فقط بخش کوچکی از آموزشهای ریاضی رو دیدید. آموزش یک فصل کامل باعث تسلط شما به اون مباحث میشه و می‌تونین اغلب تست‌های سخت رو هم حل کنید
      ۳. پکیج ریاضی شامل آزمون‌های دوره ای و جامع هم هست + رفع اشکال که باعث میشه درصد ریاضی شما به شدت رشد داشته باشه
      و …
      اما اگر می‌بینید سطح آموزشها خیلی پایینه نیازی به تهیه ندارید و می‌تونین با کتابهای ساده‌تر مثل گاج شروع کنید و آروم آروم سخت ترش کنید. آموزش‌های پکیج برای حل سوالات کتابی در سطح مرشد مبتکران بسیار عالیه

      موفق باشید

  19. Elahe می گوید :

    سلام دکتر خسته نباشید ممنون میشم راهنماییم کنید من هر چقدر که علوم و ریاضی رو امسال میخونم کمتر نتیجه میگیرم مخصوصا که استرسم خیلی بالاست موقع این دوتا امتحان یعنی یه جوری تبدیل به کابوس شده از اول هفته تا روزی که امتحان داریم استرس دارم خوابم نمی بره و تمام تلاشم و میکنم اما اصلا نتیجه خوبی نمی گیرم

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      پیشنهاد می‌کنم حتما چند وویس مشاوره ای آخر کانال رو با جستجوی عبارت « #مشاوره » گوش کنید. اگر مشکلتون برطرف نشد دوباره حتما کامنت بذارید تا مشکل رو اساسی تر بررسی کنیم

      موفق باشید

  20. Mohammad می گوید :

    سلام اقای حسینی…
    من کتابم از نظر خودم زیاده من چون تازه کتاب گرفتم الان چجور تا فصل ۴ بنویسیم وقتی تازه خریدم? واس همین گیج میشم میزارم کنار انگیزم رو از دست میدم تنبلی میکنم.

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      شما باید همه ی فصل‌ها رو آروم آروم شروع کنین و موازی پیش ببرید. مطمئن باشید بعد از مدتی خیلی راحت کتاب رو تموم می‌کنین و باهاش کنار میاین

      موفق باشید

  21. Mohammad می گوید :

    با سلام
    اقای دکتر حسینی آیا گام به گام خوبه؟ چون بیشتر دانش اموزان استفاده میکنند.منظورم از این سوال اینه میشه ازش استفاده کرد برای یادگیری نه کپی برداری!

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      من توصیه می‌کنم برای یادگیری از کتابهای خوب تست و … استفاده کنین و گام به گام رو کنار بذارید