آزمون‌های تستی چگونه منجر به پیشرفت دانش‌آموزان می‌شود؟

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 3 دقیقه  19 / 01 / 1399

4.4

در طی یک دهه گذشته، حضور در امتحانات تیزهوشان در نزد دانشجویان و خصوصا والدین آن‌ها اهمیت بالایی پیدا کرده است. این مسئله منجر شده تا کتاب‌های کمک آموزشی زیادتر و البته آزمون‌های تستی به تکالیف مدرسه دانش‌آموزان اضافه شود و آن‌ها در حال‌وهوایی جدا و فراتر از مدرسه بروند. چه‌بسا که این کتاب‌ها و آزمون‌ها می‌تواند دید آن‌ها را نسبت به کنکور و البته چگونگی تست‌زدن آشنا کند. این مسئله نشان می‌دهد که این قبیل آزمون‌ها نمی‌تواند چیز بدی باشد. اما والدین باید به این مسئله دقت کنند که توجه دائمی به آن و نحوه پاسخ به سایر سوالات نباید از یاد و خاطره دانش‌آموزان فراموش شود. به‌طور معمول متوسطه دوم دانش‌آموزان را بر سر دوراهی‌های مختلفی قرار می‌دهد که شرکت در آزمون‌ تستی موسسات مختلف یکی از آن‌هاست. اینجاست که نقش مشاوران و البته والدین نمود بیشتری پیدا می‌کند.

اما این دسته از افراد چگونه می‌توانند ابهامات و سوالات ذهنی دانش‌آموزان را برطرف نمایند؟ به عبارت ساده‌تر زمانی که دانش‌آموزان نسبت به مزایای حضور در آزمون‌های تستی آگاهی پیدا کنند و بدانند این آزمون نه تنها در تقویت دروس و مطالب درسی موفق عمل نمی‌کند، بلکه مزایای بسیار بیشتری را برای ‌آن‌ها به همراه دارد مطمئنا با خیالی آسوده‌تر به سراغ استفاده از آن‌ها می‌روند. تحقیقات و مطالعات نشان داده است، آن دسته از دانش‌آموزانی که توانسته‌اند در این آزمون‌ها شرکت کنند به‌طور واضح تاثیرش را در روز کنکور دیده‌اند. حال سوال اینجاست چه نکات و مزایایی نسبت به این قبیل آزمون‌ها وجود دارد که دانش‌آموزان باید نسبت به آن آگاه شوند؟ در ادامه به این مسئله می‌پردازیم.

آزمون‌های تستی و مزایای آن

این امکان وجود دارد که دانش‌آموزان ساعت‌ها و هفته‌ها زمان خود را به خواندن درس شیمی اختصاص دهند و به این باور برسند که تمامی مباحث این درس را به خوبی می‌دانند و درک کرده‌اند؛ اما به محض حضور در جلسه امتحان تیزهوشان متوجه می‌شود که نه تنها تمامی مباحث را فراموش کرده است بلکه گزینه‌ها آنقدر به هم شباهت دارد که در انتخاب گزینه درست کاملا شک دارد. اینجاست که دانش‌آموز متوجه می‌شود نه تنها باید نحوه درس خواندن خود را تجدید کند، بلکه باید در آزمون‌های تستی نیز حضور یابد. درواقع تا زمانی که در این آزمون‌ها حضور پیدا نکند نمی‌تواند دریابد که نحوه درس خواندنش اشتباه است و مطمئنا این عدم حضور باعث می‌شود تا شانس حضور در مدارس تیزهوشان نیز از دست بدهد.

کارشناسان و مشاوران تحصیلی ما در سایت بر این عقیده‌اند آزمون‌های تستی دید بازتری از کنکور و البته آزمون‌های تیزهوشان در اختیار شما قرار می‌دهند و کمک می‌کند تا در زمان کمتری به سوالات پاسخ دهید و البته از دو به شک بودن میان گزینه‌ها نیز خلاص شوید. از جمله دیگر مزایای آزمون‌های تستی عبارتند از؛

  • به مطالعه و مرور هر مبحث برای تسلط بر مباحث کمک می‌کند.
  • باعث می‌شود دانش‌آموزان میزان پیشرفت خود را در هر آزمون نسبت به آزمون قبلی بسنجند.
  • به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق و جامعی را با هدف نظم بخشیدن به مطالعات خود انجام دهند.
  • از نظر روحی و فیزیکی آماده می‌شوند تا به مدت ۲ ساعت بدون وقفه تمرکز کرده و برای حضور در آزمون اصلی تیزهوشان آمادگی کامل داشته باشند.
  • در افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان برای رقابت با داوطلبان دیگر تاثیر می‌گذارد.
  • آزمون‌های تستی ، نقاط ضعف و قدرت دانش‌آزموان را مشخص می‎‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند با یک برنامه‌ریزی اصولی به اهداف خود دست پیدا کنند.
  • این آزمون‌ها نوعی تمرین مدیریت زمان و البته کشف مشکلات دانش‌آموزان در زمان‌بندی می‌شود.
  • تست‌زنی را برای دانش‌آموزان در مدت زمان محدود آسان می‌کند.

 

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 4.4 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 نظر در “آزمون‌های تستی چگونه منجر به پیشرفت دانش‌آموزان می‌شود؟

    • آکادمی تیزهوشان می گوید :

      سلام
      آزمونها طبق بودجه بندی برگزار میشه فقط آزمون مرحله ۱۲ رو بصورت جامع خرداد ماه برگزار میکنیم

  1. آرتین می گوید :

    سلام وقت بخیر بنظر شما الان تمام وقتمونو بزاریم برای آزمون خودمونو اماده کنیم یا هم برای آزمون بخونیم و هم درسایی مثل عربی که برای مدرسه ست

    • آکادمی تیزهوشان می گوید :

      آرتین جان فقط دروس عربی و زبان جزو منابع آزمون نیست طوری برنامه ریزی کنید که به همه کارهاتون برسین

  2. Reza می گوید :

    سلام آقای حسینی من الان در مدرسه نمونه دولتی درس میخونم و دوست دارم که درنمونه دولتی قبول شم بنظرتون آیا من در کنکور سراسری موفق میشوم اگر درنمونه دولتی درس بخوانم.

  3. Fatemrh grivaniii می گوید :

    سلام وقت بخیر بنظر شما الان تمام وقتمونو بزاریم برای آزمون خودمونو اماده کنیم یا هم برای آزمون بخونیم و هم درسایی مثل عربی که برای مدرسه ست

  4. مهدی ورزدار می گوید :

    سلام آقای حسینی من الان در مدرسه نمونه دولتی درس میخونم و دوست دارم که درنمونه دولتی قبول شم بنظرتون آیا من در کنکور سراسری موفق میشوم اگر درنمونه دولتی درس بخوانم.

  5. مبینا می گوید :

    سلام دکتر حسینی
    بنظرتون من با توجه به وقت باقی مونده که تا الان خیلی چیزی نخوندم میتونم قبول شم رشتم هم تجربی و زدن تست ریاضی هم برام دشواره و کتاب iq دارم

  6. Bahareh می گوید :

    سلام دکتر حسینی عزیز خسته نباشید
    واقعا ازتون به خاطر پکیج های خوبتون ممنونم ؛از وقتی این پکیجارو خریداری کردم خیلی پیشرفت زیادی در درسم می بینم و واقعا خدا خیرتون بده خیلی خیلی ازتون ممنونم????
    میخواستم بگم که برای پکیج استعداد تحلیلیتون دوباره تخفیف نمیزارید؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام وقت شما بخیر
      خیلی خوشحالم که راضی بودید. برای تهیه با تخفیف با منشی تماس بگیرید. ۰۹۱۸۶۵۳۷۹۳۰ و اگر نیاز شد این پیام من رو بهشون نشون بدید

  7. هستی می گوید :

    سلام استاد
    ببخشیددر آزمون فردا میشه به پی دف ریاضی و تصاویرعلوم دقت کنید اخه ازمون قبلی واضح نبودن
    ممنونم

  8. هستی می گوید :

    سلام وقتتان بخیر استاد
    ببخشید میشه آزمون فردا به فرمول ریاضی ها یا تصاویر در علوم دقت کنید آخه بار قبل واضح نبودن
    ممنونم از موسسه خوبتون