فایل صوتی؛ منبعی بسیار ارزشمند!

  مشاوره ای, مقالات   زمان مطالعه 2 دقیقه  16 / 08 / 1397

5

یکی از بهترین منابع آموزشی و مشاوره ای از نظر من فایل صوتی است. البته همانطور که قبلا توضیح دادم فیلم آموزشی بسیار بسیار تاثیرگذارتر و عالی‌تر است. اما فایل‌های صوتی هم منابعی بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند.

از محتوای ارزشمند استفاده کنید

Gold medal free iconیک فایل صوتی آموزشی یا مشاوره ای باید در وهله ی اول مطالب مفیدی داشته باشد. اگر حس می‌کنید مطالب آن صوت تبلیغاتی‌ است یا آنقدرها برایتان مفید نیست، آن فایل را دور بیندازید. استفاده از این فایل‌ها نه تنها برایتان سودی ندارد بلکه ممکن است برایتان مضر هم باشد! پس اولین گام آنست که صوتی را انتهاب کنید که ارزشمند باشد.

کیفیت صوت بسیار مهم است

Checked free iconدومین عاملی که باید به آن توجه کنید کیفیت بالای صوت است. فایل‌های بی‌کیفیت هرچقدر هم داراس مطالب ارزشمند باشند فایده‌ای ندارند. باید یک صوت بیشترین کیفیت ممکن را داشته باشد تا بتوانید با دقت بیشتری به آن گوش دهید و بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد.

 

حجم فایل مناسب باشد

سومین عامل که خوشبختانه در «آکادمی تیزهوشان» بسیار رعایت می‌شود حجم فایل‌های صوتی است. این فایل‌ها علی‌رغم اینکه باید کیفیت خوبی داشته باشند، باید حجم کمی‌ هم اشغال کنند و طول صوت آنها هم استاندارد باشد. صوت‌هایی که بیشتر از ۵-۶ دقیقه است زیاد ارزشمند نیستند. چون شما هم مطالب قبلی را فراموش خواهید کرد و هم ممکن است نتوانید در یک نوبت یک فایل را کامل گوی دهید و این بسیار بد است!

قابل پخش روی تمام دستگاه‌ها

Music player free iconدر نهایت فایل صوتی باید قابلیت استفاده روی تمام دستگاه‌های پخش‌کننده از جمله موبایل، تبلت، ضبط خودرو و … را داشته باشد. البته قابلیت پخش روی تلفن همراه به راحتی از همه مهم‌تر است. چون شما همش سرتون تو گوشیه توی راه!

 

 

سعی کنید در کنار فیلم آموزشی مناسب ، از فایل صوتی مناسب و ارزشمند هم استفاده کنید. اگر منابع خوبی داشته باشید می‌توانید تا حد زیادی از دیگران پیشی بگیرید.

درباره این مطلب نظر دهید !

میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر در “فایل صوتی؛ منبعی بسیار ارزشمند!

  1. hanie می گوید :

    سلام ببخشید من زمان استراحتم خیلی طولانی میشهه چی کار کنم و این که اخرین درصد قبولی تیزهوشان چدند درصد بود و بعد ما چمد تا سوال رو بزنیم قبولیم؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      در مورد زمان استراحت باید به این نکته توجه کنید که از چی دارید به عنوان استراحت استفاده می‌کنید. اگر دارید از موبایل و شبکه های مجازی یا یک فیلم تلویزیونی به عنوان استراحت! استفاده می‌کنید، طبیعتا زمان استراحت شما طولانی خواهد شد. سعی کنید زمان استراحت شما واقعا زمان استراحت بدن، ذهن و چشم شما باشد نه اینکه بیشتر انها را درگیر کنید.
      در مورد ثبولی‌های تیزهوشان سالهای پیش به زودی امار خوبی در اختیار شما خواهم گذاشت.

      موفق باشید

  2. خسروی می گوید :

    سلام ببخشید الان من میخوام برای ازمون ۲ اذر قلنچی ثبت نام کنم به نظرتون قلمچی بهتره یا مبتکران که ثبت نام کنم به تظرتون اصلا با ازمون خوندن خوبه؟به نظر خودم چون یه بودجه مشخصی داری خوبه حالا بازم شما تجربه تون بیشتر ممنون میشم زودتر پاسخ بدین مرسی?

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام
      به نظر من آزمون دادن می‌تونه خیلی خوب باشه. البته اگر باعث افزایش استرس نشه و به نکاتی که قبلا در مورد آزمون در کانال گفتم توجه داشته باشید. من شخصا هر دو آزمون کانون و مبتکران رو مناسب می‌بینم

      موفق باشید

  3. محمدرضا می گوید :

    سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم ایا تبلیغ درکنال شما پذیرفته میشود اگر بله چجوری؟

    • سیدمحمد حسینی می گوید :

      سلام. خیر
      در آکادمی تیزهوشان هیچگونه تبلیغ یا تبادلی انجام نمی‌شود.

      موفق باشید

  4. Amir می گوید :

    سلام آقای حسینی میخواستم بدونم اینکه کنکور از سال ۹۸ به بعد درصدش میشه ۱۵ درصد درسته ؟اگه بشه در قالب وویس در کانالتون توضیح بدین بهتره خیلی ممنون